حمله به پیام‌رسان‌های داخلی، چشم بستن بر باگ‌های تلگرام

  • روزنامه کیهان در گزارشی نوشت:

تلگرام به تدریج در حال تبدیل شدن به چیزی شبیه شرکت‌های هرمی است که اندوخته ملی ایرانیان را بدون عرضه کالا یا خدمات به غارت می‌بردند، با وجود هشدار دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر تبعات فاجعه بار اقتصادی که در ادامه کار تلگرام و با انتشار ارز مجازی آن به بار خواهد آمد عده‌ای همچنان برای آن شیون و زاری می‌کنند و این در حالی است که انواع پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی دیگر وجود دارد!
روز سه شنبه ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی از دستور رئیس‌جمهور برای خروج از انحصار یک پیام رسان خارجی خبر داد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد صحبت‌ها پیرامون این موضوع که از روزهای عید نوروز آغاز شده بود بلافاصله پس از اتمام تعطیلات رسمی اوج گرفت.
پیش‌بینی این اوج‌گیری به آن خاطر بود که پیش از این نیز در مقاطعی که سخن از پیام‌رسان‌های بومی مطرح شده جریانی در داخل به همراه طیف خارج نشین هجمه‌ای شدید را علیه پیام‌رسان‌های داخلی کلید زدند.
در این ارتباط دیروز پیام‌های برخی افراد که در گروه ادمین‌های کانال‌های بزرگ تلگرامی قرار دارند منتشر شد که در آن به ادمین کانال‌ها سفارش شده بود: «تا می‌تونید علیه کانال‌های داخلی مطلب منتشر کنید و مردم رو به سمتشون هول ندید.»! و در کانال دیگری از همین دست به ادمین‌ها اخطار داده شد: «کانال‌هایی که تبلیغ پیام‌رسان‌های داخلی انجام می‌دن رو حذف کنید و واریزهاشون رو ندید. ما هم از این حرکت حمایت می‌کنیم.»!
مسئله این است که در جنگل بی‌قانون تلگرام و در داخل ایران ادمین‌های کانال‌ها را علیه پیام‌رسان‌های ایرانی می‌شورانند و آنها را حتی برای انتشار تبلیغات این پیام رسان‌ها تهدید می‌کنند! متاسفانه در این میان برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای به جای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی راه اعمال فشار بر دولت را در پیش گرفته‌اند تا از این موضوع منصرف شود.
این در حالی است که این جماعت گویا نه تنها در زمینه‌های فرهنگی و امنیتی دغدغه‌ای ندارند بلکه حتی موضوع اقتصاد جامعه ایران نیز برای ایشان مهم نیست. چنانکه دبیر شورای عالی فضای مجازی در روزهای اخیر گفته بود انتشار پول مجازی تلگرام ضربه‌ای جبران ناپذیر به اقتصاد ایران خواهد زد. این کار دقیقا مشابه فعالیت شرکت‌های هرمی است که بدون آنکه کالایی وارد کشور شود یا خدماتی صورت گرفته باشد پول ملی و اندوخته ایرانیان را از کشور خارج خواهد کرد و به تدریج دود آن به چشم مردم خواهد رفت. فیروزآبادی نیز تاکید کرده بود که تلگرام دشمن بخش خصوصی ایران است و حاضر نشده است (نه با بخش دولتی بلکه) با بخش خصوصی ایران همکاری کند.
نکته دیگر این است که برخی از این جریان در روزنامه‌های زنجیره‌ای شیون و زاری برای یک پیام رسان خارجی را آغاز کرده‌اند! و در وارونه‌نمایی آشکار فیلتر شدن این پیام‌رسان را انحصار می‌نامند. حال آنکه انواع پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی وجود دارد.
نباید فراموش کرد که در مقاطعی نظیر دی ماه از همین پیام رسان علیه امنیت ملی و نیروهای انتظامی دولت اقدام صورت گرفت و پیام‌هایی برای تبدیل خیابان‌های شهرها به میدان جنگ و نبرد مسلحانه صورت گرفت و برخی کانال‌ها به آموزشگاه‌ ساخت بمب تبدیل شدند!
دیگر آنکه دولت محترم در نظر داشته باشد چنان‌که به طناب پوسیده این جماعت اعتماد کند نتیجه چیزی جز یک فاجعه فرهنگی، امنیتی و اقتصادی خواهد بود. آن هم در شرایطی که قریب به سه سال دیگر باید رئیس‌جمهور به مردم گزارش‌ فعالیت و کوشش خود را ارائه دهد فعالیت‌های اقتصادی این شبکه پیام رسان عملا اقتصاد ایران و تضعیف پول ملی را هدف گرفته است. نتیجه این موضوع هم چیزی نخواهد بود جز آنکه هر چه کارگزاران دولت در این سال‌ها تلاش کنند از جانب این شبکه که هدفش اختلال در اقتصاد ایران است پنبه خواهد شد.
نکته مهم دیگر این است که در فعالیت علیه شبکه‌های داخلی تلاش شد تا وانمود شود که آنها امنیت ندارند. در این ارتباط نیز پیام‌هایی به صورت گسترده منتشر شد. در این باره نکته مهم و قابل توجه آن است که چنانکه برخی خبرگزاری‌ها دیروز منتشر کردند، این ایرادها به شبکه پیام‌رسان تلگرام نیز وارد بود.
از جمله اینکه در مطالبی که دیروز منتشر شد یکی در مورد باگ (حفره امنیتی) تلگرام پیرامون شماره‌های تلفن گردانندگان کانال‌ها بود و دیگری نیز مطلبی بود که در یک سایت خارجی منتشر شده بود. این گزارش خارجی پیرامون نسخه دسکتاپ تلگرام بود که از آن با عنوان «باگ وحشتناک تلگرام(دسکتاپ) که اجازه کنترل کامپیوتر شما از راه دور را می‌دهد.»
در این باره پرسش اصلی این است که با وجود انواع پیام‌رسان‌های خارجی و ایرانی، یک پیام‌رسان خاص چه منافعی برای برخی دارد که چنین چشمان خود را بر تبعات فاجعه بار آن بسته و برای آن شیون و زاری آغاز کرده‌اند و حتی در این مسیر اقدامی غیراخلاقی و مغایر منافع ملی نظیر تخریب پیام‌رسان‌های ایرانی را آغاز کرده‌اند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول