شبکه ملی اطلاعات راه‌حل کاهش وابستگی به شبکه‌های اجتماعی خارجی

جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت:

شبکه ملی اطلاعات به عنوان پیش‌فرض و زیرساخت اصلی توسعه و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی است به همین دلیل جزء مطالباتی است که همیشه در جلسات شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون فرهنگی مجلس به آن اشاره می‌شود.

براساس تصمیمات گرفته شده راه‌اندازی این شبکه از جمله وظایف دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این مسئولان باید تمام تلاش خود را برای تحقق آن انجام دهند.

براساس گزارش‌هایی که توسط وزیر ارتباطات به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده است بخش‌هایی از زیرساخت‌های مربوط به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده اما مراحل آن هنوز تکمیل نشده است.

با ایجاد و توسعه این شبکه می‌توان زمینه گسترش اینترنت ملی و پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کرد.

در صورتی که شبکه ملی اطلاعات به گونه‌ای طراحی شود که پاسخگوی نیاز مردم باشد و خواسته‌های متعارف و معمول کاربران اینترنتی را تامین کند تمایل جامعه به میزان زیادی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی کاهش می‌یابد.

در صورتی که مردم بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را از شبکه‌های داخلی به دست آورند به سمت منابع و مراکز اطلاعاتی خارجی کشش ندارند، در صورتی که شبکه ملی اطلاعات براساس مسائل علمی راه‌اندازی شود وابستگی کشور به شبکه‌های اجتماعی خارجی نیز کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول