هر کس گفته دستور فیلتر تلگرام از بالا صادر شده، علم غیب داشته

رمضانعلی سبحانی فر، عضو کارگروه مصادیق مجرمانه مجلس در گفت وگو با تابناک:

امروز بیشتر بحث های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و کسب و کار در بستر فضای مجازی و بخش عمده ای فعالیت های اقتصادی نیز در بستر فضای مجازی صورت می گیرد؛ بنابراین، می توانیم این شبکه ها را محدود کرده و مردم را از این فضا محروم کنیم.

تلگرام نیز یکی از این شبکه های مجازی است که از یک ظرفیت و امکاناتی برخوردار است که سایر شبکه های جتماعی از آن محروم هستند، پس چون ما نمی توانیم مردم را از این فضا محروم کنیم، نخست باید بسترسازی برای آن کنیم و پس از آن از مردم بخواهیم به یک شبکه اجتماعی داخلی کوچ کنند. البته شبکه های داخلی نیز باید در حدی توانمند باشند که انتظارات مردم را برآورده کنند و از سوی دیگر، به حدی امنیت داشته باشند که مردم به آن اعتماد کنند.

اگر ما حتی امروز تلگرام را فیلتر کنیم، دوباره همان اتفاقی که در گذشته رخ داد تکرار می شود و مردم یا روی شبکه های اجتماعی دیگر می روند که بدتر از تلگرام است و یا از فیلتر شکن هایی استفاده می کنند که به مراتب از وضعیت فعلی بدتر است.

اگر افراد از فیلترشکن استفاده کنند، این به معنای آن است که به همه سایت ها و شبکه هایی که به مراتب از تلگرام در بحث مسائل ضد ارزشی و سیاسی بدتر است دسترسی خواهند داشت و هم کنترل آن سخت تر خواهد بود.

به عنوان عضو این کارگروه طرح موضوع فیلتر تلگرام صورت نگرفته و این به لحاظ اینکه کاربران زیادی دارد، باید در شورای عالی فضای مجازی بررسی شود؛ اما اگر بخواهند در آنجا هم چنین تصمیمی گرفته شود، من چنین چیزی نشنیده ام.

می‌گویند رئیس کمیسیون امنیت ملی اعلام کرده که از بالا دستور رسیده و از سطوح بالاتر گفته اند که باید تلگرام فیلتر شود، سطح بالا یعنی چی؟ ما چنین چیزی نشنیده ایم. بروجردی علم غیب دارد و از غیب خبر داده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول