مدیرعامل فیس‌بوک در مقابل سناتورها عذرخواهی کرد

  • مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، در پاسخ به سوال سناتورهای کنگره امریکا درباره درز اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی:

فیس‌بوک یک شرکت ایده‌آل گرا و خوش بین است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا همه راه‌هایی که می‌تواند مردم را به شکلی مثبت به یکدیگر ارتباط دهد، برای آنها فراهم کنیم. همچنان که فیس‌بوک در حال رشد است،کاربران نیز روزانه از قابلیت ها و وسایل جدید و قدرتمندی بهره‌مند می‌شوند که از طریق آن می‌توانند با افرادی که دوستشان دارند ارتباط برقرار کنند و به ایجاد انجمن ها و گروه های اجتماعی مختلف بپردازند.

اما ظاهرا بر اساس شواهد موجود ما در زمینه حفظ این وسایل ارتباطی از دسترسی افراد سودجو موفق نبودیم. ما دید جامعی به وظایف خود نداشتیم و این بزرگترین اشتباه فیس‌بوک بود که از جانب من سر زد و من در این رابطه ابراز تاسف می‌کنم.

بايد در اينباره بيشتر تحقيق کنيم اما انچه که تا کنون به ان رسيده ايم اين است که کمبريج با خريد اطلاعات به انها دسترسي پيدا کرده است و به ما گفته بودند که اطلاعات را حذف کرده اند اما سال پيش مشخص شد که اينگونه نبود.

در صورت کشف هر گونه سوء استفاده همچون سوء استفاده موسسه کمبريج اناليتيکا همکاري خود را با انها قطع خواهيم کرد .

محرمانه بودن اطلاعات مربوط به اين موضوع به او اجازه نمي دهد در يک نشست علني و در مقابل رسانه ها در اين باره صحبت کند .

من شبکه اجتماعی فیس‌بوک را ایجاد کردم، من آن را مدیریت می‌کنم و در نتیجه من مسئولیت هرآنچه که اتفاق افتاده و اتفاق می‌افتد را برعهده می‌گیرم.

از اينکه درباره استفاده موسسه هاي روسيه براي تاثير گذاري بر انتخابات امريکا غفلت شده و نتوانسته ایم زودتر اين سوء استفاده را تشخيص دهیم و جلوي ان را بگیریم به شدت پشيمانیم.

ما متوجه شدیم که صرف برقراری ارتباط میان کاربران کافی نیست، ما باید مطمئن باشیم که این ارتباطات مثبت باشد؛ همچنین کافی نیست که صرفا به مردم قدرت تکلم و ارتباط بدهیم بلکه باید مطمئن شویم که از قدرت تکلم خود علیه ضرر رساندن به سایرین استفاده نکنند.

همچنین کافی نیست که صرفا به کاربران قدرت مدیریت اطلاعاتشان را بدهیم، بلکه باید تضمین کنیم که شرکت ‌هایی که این کاربران با آنها در ارتباط هستند نیز از اطلاعات کاربران حفاظت خواهند کرد. ممکن است مدتی زمان ببرد تا بتوانیم به این تغییرات دست یابیم، اما به شخصه من خودم را مسئول اِعمال هرچه سریعتر این تغییرات می‌دانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول