پیام‌رسان خارجی امنیت را در همه حوزه‌ها تهدید می‌کند

  • حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم:

غیر از آسیب‌های فرهنگی و اقتصادی پیام‌رسان خارجی، یک بحث امنیتی وجود دارد که در همین سال گذشته هم در امنیت اجتماعی و هم بحث امنیت اقتصادی آسیب فراوانی ایجاد کردند. در دی ماه گذشته تاثیرگذاری پیام‌رسان‌های غیر بومی را در ایجاد اغتشاش و از بین بردن امنیت اجتماعی دیدیم.

در روزهای اخیر هم آقای سیف در مجلس اعلام کرد که تاثیر این پیام رسان‌ها در ایجاد یک وضعیت ناامنی اقتصادی و بالا بردن نرخ ارز قابل اغماض نیست. استفاده از تلگرام در واقع یک معضل امنیتی است که امنیت اجتماعی و فرهنگی را نشانه گرفته و امنیت ما از همه جهات مورد تهدید است.

باید پیام‌رسان‌ها بومی و داخلی باشند تا اگر کسی خواست از این فضا برای ایجاد ناامنی استفاده کند قابل کنترل و فیلتر باشد. ایجاد پیام‌رسان‌های داخلی و جلوگیری از فضای غیر قابل دسترسی در پیام‌رسان‌های خارجی نیاز کشور است.

بدیهی است پیام‌رسان داخلی مانند نمونه خارجی آن وقتی تولید می‌شود تا به آن نبوغ و بلوغ خودش برسد زمان می‌برد. همه پیام‌رسان‌های خارجی در ابتدا امکانات خاصی نداشته و مشکلات فراوانی داشتند و کم کم به این سطح رسیدند. باید از تجربیات دیگران استفاده کرد و مراحل تکمیل امکانات را پشت سر گذاشت.

امسال که سال «حمایت از کالای ایرانی» است، یکی از موارد این حمایت استفاده از پیام‌رسان داخلی است و شرکت‌های داخلی هم باید عیب‌هایشان را برطرف کنند تا رقابت ایجاد شود و مردم به سمت استفاده از آنها بیایند.

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول