۷ دلیل برای آنکه از پیام رسان سروش استفاده کنیم

  • آی‌تی‌رسان در گزارشی نوشت:

شهریور ماه سال گذشته یکی از ماه‌های پر حاشیه برای شبکه‌های اجتماعی کشور بود که شایعه فیلترینگ تلگرام بر سر زبان‌ها افتاد و در بسیاری از رسانه‌ها به صورت فوری به مخاطبین مخابره شد اما این شایعه عملی نشد تا زمانی که در دی‌ماه همین سال، در پی اتفاقاتی که رخ داد، اپلیکیشن‌های داخلی وارد یک محک جدی شدند و سردمدار این پیام رسان‌های داخلی، پیام رسان سروش بود که به طور جدی مورد استفاده کاربران ایرانی قرار گرفت ولی در این آزمون نمره قبولی نگرفت.

در پی این اتفاق و پس از اینکه پیام رسان‌های داخلی نتوانستند پاسخگوی نیاز کاربران داخلی باشند، تلگرام بازگشایی شده و در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفت اما این آزمایش حدودا ۱۰ روزه باعث شد که مسئولین پیام رسان سروش، بیش از پیش به مشکلاتی که متوجه آن‌ها شد، بپردازند و برای رفع‌شان دست به کار شدند که وضعیت این پیام رسان داخلی را ارتقا داده و پیشرفت‌های بسیار خوبی در آن ایجاد کردند.

در پی انتشار مطلب دلایل استفاده نکردن از پیام رسان سروش و طبق قولی که داده بودیم، در این مقاله قصد داریم به دلایلی بپردازیم که جزء نقاط قوت اپلیکیشن سروش به شمار می‌رود و دلایلی است که می‌تواند هر کاربر ایرانی را برای استفاده از پیام رسان سروش قانع کند!

۱- اینترنت رایگان سروش کاملا واقعی و جدی است!

اپلیکیشن سروش بر خلاف بعضی دیگر از نرم افزارهای اندرویدی دیگر که مدعی اینترنت رایگان هستند (ولی گزارشات زیادی به آی‌تی‌رسان رسیده است که این ادعا دروغی بیش نیست)، اینترنت رایگان به کاربرانش ارایه می‌دهد و تمامی کاربران دارای سیم کارت ایرانسل و همراه اول که از اینترنت سیم کارت خود استفاده می‌کنند، بدون اینکه بایتی از بسته اینترنتی کاربر کم شود، می‌توانند بدون محدودیت از محتوای کانال‌ها و گروه‌های موجود در سروش بهره بگیرند.

اینترنت رایگان سروش به این دلیل مورد توجه است که حدود ۷۰ درصد ترافیک مصرفی کشور از طریق تلگرام بوده و کاربران هزینه زیادی را برای بسته‌های اینترنتی مصرف می‌کنند و این امکان سروش باعث می‌شود که هزینه اینترنتی کاربران کاهش پیدا کرده و جذابیت بسیار زیادی برای آن‌ها داشته باشد.

۲- سرورهای داخلی سروش مزیتی که تلگرام ندارد

یکی از مزیت‌های اصلی سروش استفاده از سرورهایی است که در دیتاسنترهای داخل کشور قرار دارند و از پهنای باند به مراتب بیشتری نسبت به تلگرام در اینترنت برخوردار هستند و به دلیل اینکه تقریبا همه کاربران آن در داخل کشور حضور دارند، سرعت دسترسی به سرورهای این پیام رسان داخلی برای کاربرانش بهتر و بیشتر از پیام رسان‌های دیگر است.

البته این موضوع بیشتر در زمینه سرعت دانلود مشهود بوده و به شرط آن است که فشار زیادی به این اپلیکیشن وارد نشده و یا اینکه تعداد و کیفیت سرورهای این پیام رسان افزایش پیدا کند.

این دلیل بیش از آنکه ناظر به وضعیت فعلی پیام رسان سروش باشد، امکان بالقوه‌ای‌ست که در صورت پیگیری و اجرایی کردن آن می‌تواند به مزیتی تبدیل شود که قطعا تلگرام قادر به انجام آن نیست. به معنای دیگر در حال حاضر اپلیکیشن سروش یک پیام رسان برای تعداد محدودی از کاربران است!

با نزدیک بودن فاصله سرورها به کاربران علاوه بر اینکه محتوای روی این پیام رسان‌ها از خطراتی مانند فیلترینگ در امان خواهند بود و کاربران می‌توانند بدون مشکل به محتوای خود دسترسی داشته باشند، سرعت دانلودشان را نیز افزایش می‌دهد.

۳- امکانات جانبی سروش؛ غیر قابل دسترس برای تلگرام!

یکی از امکانات پیام رسان سروش، توانایی‌های جانبی است که در این اپلیکیشن ارایه می‌شود. این امکانات مواردی از جمله: مکان نمایی، سرویس آب و هوا، خرید شارژ آسان، پرداخت قبوض به سادگی و سرویس اوقات شرعی است. این امکانات نشان می‌دهد که سروش قابلیت‌هایی را می‌تواند به کاربران خود ارایه دهد که تلگرام از عرضه بسیاری از آن‌ها به دلایل مختلف ناتوان است. به معنای دیگر سروش اپلیکیشن پیام رسانی است که برای مردم ایران ساخته شده و امکاناتی را در اختیار آن‌ها می‌گذارد که به طور معمول و به صورت روزانه به آن‌ها نیاز دارند.

به طور مثال کاربران می‌توانند برای خرید شارژ سیم کارت خود از طریق سروش اقدام کنند و یا اینکه قبوض مصرفی خود را از طریق پیام رسان سروش بپردازند که این امکان فوق‌العاده در تلگرام امکان پذیر نیست. این امکانات از جمله دلایل مهمی است که جزو امتیازات و نقاط مثبت سروش به حساب می‌آیند.

۴- تماس صوتی رایگان و با کیفیت در اپلیکیشن سروش

یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده خوب پیام رسان سروش، قابلیت تماس صوتی رایگانش است که در تلگرام فیلتر شده و قابلیت استفاده ندارد. این امکان سروش با توجه به تست‌های انجام شده و مقایسه‌ای که با دیگر اپلیکیشن‌های تماس صوتی مانند ایمو انجام شد، کیفیتش خوب ارزیابی شده و در حد بقیه اپلیکیشن‌های موجود است. البته ای کاش با توجه به داخلی بودن سرورهای این اپلیکیشن، کیفیت تماس صوتی سروش بهتر از این هم بود.

این ویژگی در کنار اینترنت رایگانی که برای اپلیکیشن سروش ارایه می‌شود، یکی از مزیت‌های بسیار بزرگ سروش در مقابل تلگرام است که جذابیت استفاده از این پیام رسان داخلی را افزایش می‌دهد.

۵- نسخه‌های مختلف برای سیستم عامل‌های موجود در اپلیکیشن سروش

یکی دیگر از نکات مثبت اپلیکیشن سروش، وجود نسخه‌های مختلفی است که برای سیستم عامل‌های گوناگون در اختیار کاربران خود قرار داده است. این اپلیکیشن برخلاف دیگر پیام رسان ایرانی مانند اپلیکیشن پیام رسان ایتا دارای نسخه آی‌فون نیز هست و برای سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و مکینتاش نیز ارایه شده که کاربران می‌توانند در دستگاه‌های مختلف از سروش استفاده کنند. البته همان‌طور که در دلایل عدم استفاده از سروش مطرح کردیم، نبود نسخه وب برای این اپلیکیشن، آزار دهنده است.

۶- دسته بندی و مرجع کانال‌های رسمی در پیام رسان سروش

یکی از بخش‌های جالب و جذاب پیام رسان سروش وجود بخشی است که سرویس‌های مختلف آن را به کاربران عرضه کرده و معرفی می‌نماید. در این بخش کاربران می‌توانند به کانال‌های مختلف در دسته بندی‌های متنوع دسترسی داشته باشند و از محتوای آن‌ها بهره‌مند شوند.

کاربران می‌توانند در این بخش از بین دسته بندی‌های: ورزش و سرگرمی، فرهنگ و هنر، علمی و آموزشی، اخبار و سیاست، رسانه و دین و مذهب انتخاب کرده و به کانال‌هایی که طبق قوانین سروش انتخاب شده‌اند، دسترسی داشته باشند. طبق بررسی‌های ما در دیگر اپلیکیشن‌های داخلی صرفا اپلیکیشن گپ از این امکان برخوردار بوده و اکثر پیام رسان‌های داخلی همانند تلگرام از این امکان بی ‌بهره هستند.

۷- پیام رسان سروش پرجمعیت‌ترین اپلیکیشن پیام رسان داخلی است

یکی از دلایلی که باعث شده تلگرام به اهمیت فوق‌العاده بالایی برسد، تعداد بالای کاربران آن است که طبق اعلام رسمی مسئولین، کاربران تلگرام در ایران چیزی بالغ بر ۴۰ میلیون نفر است که منجر به تصمیماتی شده که مسئولین نسبت به این اپلیکیشن حساسیت زیادی پیدا کنند.

اضافه شدن قابلیت گروه در تلگرام و افزایش امکانات و ویژگی‌های موجود، سبب شد این پیام رسان بیش از پیش مورد توجه کاربران ایرانی قرار بگیرد و این موضوع در اپلیکیشن پیام رسان سروش نیز افزوده شده و با حضور حدود ۵ میلیون کاربر ایرانی در این پیام رسان داخلی، کاربران قطعا در گروه‌های پرجمعیتی حضور خواهند داشت و می‌توانند از گروه‌های بزرگی استفاده کنند. پرچمعیت‌ترین اپلیکیشن بعدی طبق بررسی‌های ما گپ است و دارای جمعیتی نهایتا در حدود ۲ میلیون یوزر بوده که فاصله زیادی با کاربران سروش به ثبت رسانده است.

اگر دلتان می‌خواهد که از یک پیام رسان پرکاربر برای کسب و کار خود استفاده کنید و یا در جمع‌های بزرگ اینترنتی حضور داشته باشید، سروش بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

به صورت کلی جمع بندی نکات بالا نشان می‌دهد در صورتی‌که تلگرام فیلتر شود، اپلیکیشن سروش می‌تواند یکی از جدی‌ترین گزینه‌های جایگزینی آن باشد و حمایت‌های انجام شده از پیام رسان سروش نشان می‌دهد مسئولین وزارت ارتباطات نیز نظر مثبتی روی سروش دارند و بیش از هر پیام رسان دیگری که البته اپلیکیشن پیام رسان ایتا از این قضیه مستثناست، مستحق جایگزین شدن با تلگرام است. استقبال کاربران نیز از این پیام رسان خبر از صحت این خبر و موضوع می‌دهند.

/آی‌تی‌رسان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول