با پرداخت 200 دلار، هشتگ خود را ترند کنید

  • صفحه «بی بی سی ترند» درمقاله ای نوشت:

هزاران و حتی ده ها هزار توییت توسط شرکت های غیر قانونی سعودی در تویتر منتشر می شوند که قصد رساندن یک هشتگ به لیست ترند را دارد.

این شرکت ها از اکانت های جعلی برای این هدف استفاده می کنند.

ترتیب هشتگ های ترند شده، تنها بستگی به تعداد توییت منتشر شده ندارد بلکه میانگین انتشار هشتگ نیز مهم است.

شرکت ها و برندها می توانند با پرداخت مبلغی به شرکت «تویتر»، هشتگ خود را تقویت کنند اما اگر هشتگی یا توییتی توسط خود تویتر برجسته شود، قابل شناسایی است.

لازم به ذکر است که توان شرکت های غیر قانونی در ترند کردن نیز محدود است به عنوان مثال گاه تنها می توانند یک هشتگ را در شهر جده ترند کنند، و شاید نتوانند آن را در لیست ترند کل  عربستان، قرار دهند.

در جهان عرب، شهروندان عربستان سعودی، از نظر استفاده از تویتر صدرنشین است. آماری که سال 2014 منتشر شده نشان می دهد که 2.4 میلیون کاربر فعال سعودی در تویتر حضور دارند که این تعداد، 40% کل کاربران عرب را تشکیل می داده است.

با وجود اینکه بیشتر هشتگ هایی که توسط این شرکت ها ترند می شود، تبلیغ تجاری هستند، اما گاه نیز از این شیوه برای ترویج یک تفکر یا غرض سیاسی استفاده می شود.

اما شرکت تویتر در این‌باره می گوید که بازی با لیست ترند چیز جدیدی نیست و این شرکت با همه توان سعی دارد جلوی چنین اقداماتی را بگیرد و سعی می کند هشتگ های برنامه ریزی شده را در لیست ترند قرار ندهد.

در همین راستا شرکت تویتر روزانه 130 هزار اکانت را متوقف می کند که قصد تغییر دادن لیست های ترند را دارند .

/مشرق/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول