گرام، ظاهری سودآور اما بدون پشتوانه

  • اروم‌نیوز در گزارشی نوشت:

پول های مجازی اگرچه در ظاهر سود آوری خوبی دارند اما در باطن مشکلات زیادی را به همراه می آورند؛ قطعاً آسیب هایی که ورود گرام به اقتصاد می زند بسیار بیشتر از آسیب های بیت کوین است چرا که بیت کوین چندین سال تجربه را پشت سر نهاده اما گرام تنها به واسطه حجم کاربران تلگرام روی کار آمده است.

از آنجا که پول های مجازی نظیر گرام یک بانک مرکزی ندارد و به هیچ دولتی وابسته نیست امکان پولشویی از طریق آن نیز زیاد است، اما در حقیقت بسیاری از سپرده‌گذاران که اعتماد خود را به نظام بانکی سنتی از دست داده‌اند بیش از پیش به پول مجازی گرایش پیدا کرده‌اند.

کشورهای مختلف براساس منافع ملی شان با پول مجازی برخورد می‌کنند و الگوی مشخصی بر آن حاکم نیست. برخی کشورها این موضوع را ممنوع کردند و برخی نیز پول مجازی را در حد کالا و سرمایه می‌بینند. اما پول گرام از آنجایی که ارز زیادی را از کشورها خارج می کند با مخالفت بسیاری از کشورها و دولت ها مواجه شده است.

پول های مجازی اعم از بیت کوین و گرام که به تازگی مطرح شده‌اند برای پرداخت غیر قابل ردیابی و از طرف دیگر قابل دستکاری و تغییر نیستند؛ هرچند به نظر می رسد، در سالهای پیش رو تلگرام مبادلات مبتنی بر بستر سرویس های خود در کنار ابزارهایی مانند پیام‌رسان را با استفاده از مبادلات بیت کوین ارائه کند.

/توانا به نقل از اروم‌نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول