ساماندهی دفاتر پیشخوان دولت با پیام رسان های داخلی

  • علی فلاح، دبیر کل کانون انجمن های صنفی دفاتر پیشخوان دولت:

با توجه به ضرورت استفاده از پیام رسان های بومی این کانون برای جایگزینی و برقراری ارتباط با مخاطبان خود از این طریق اقدام خواهد کرد.

تلاش می کنیم حتی در این زمینه وارد عمل شویم و بتوانیم نقش موثری در ایجاد پیام رسانهای داخلی ایفا کنیم.

در امریکا همه کسانی که نرم افزار یا سیستمی تولید می کنند می باید اجزاء و ساختار فرآیندی آن را در اختیار مراجع خاصی قرار دهند و البته این به معنای سوء استفاده از این ابزار نیست بلکه برای مدیریت و استفاده های استراتژیک در برنامه ریزی های راهبردی مورد استفاده قرار می گیرد.

بی شک کشوری که سرآمدی در توسعه و نوآوری در تولید سامانه های زیرساختی در پیام رسانهای اجتماعی دارد و می تواند ابتکار عمل را بدست گیرد زمینه های دقیق تحلیل بازار – برنامه ریزی اجتماعی در کشور مخاطب و خیلی دیگر از موارد را می تواند به دقت داده کاوی کند و این امر حکایت از ضرورت نگاهی آینده پژوهانه به این امر در آینده و نقش کشور ما در این حوزه و تعاملات جهانی با آن دارد.

بی شک جوانان این مرز و بوم با هوش و توانمندی مناسب قابلیت ایجاد این پلتفرم ها را دارند و البته نباید این فضا به یک مجموعه و پیام رسان خاص محدود، بلکه باید در این باره فضای رقابتی ایجاد شود.

مسئولان باید زمینه تعاملات صادقانه با مردم را به صورت صریح و شفاف فراهم کنند و نگرانی از فضاهای تبلیغاتی ایجاد شده توسط همین پیام رسانهای خارجی موجود را نداشته باشند این تعامل باید به ترازی از تعیین چارچوبهای حقوقی برای جلوگیری از هرگونه شایعه پراکنی – ترور شخصیت افراد در هر سطحی – جلوگیری از ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه با تحلیل رفتارهای مخاطبین در همین گروهها را برنامه ریزی نماید و از سوی دیگر زمینه شفاف گردش اطلاعات با تکیه بر حفظ حریم خصوصی و حقوق شهروندی و مصالح ملی را فراهم آورد.

در چنین شرایطی جمع آوری اطلاعات و تحلیل آن با هدف بهره برداری توسط بیگانگان تبدیل به فرصتی برای تحلیل مناسب آسیبها – انتظارات و برنامه ریزی برای آینده ای بهتر برای کشور خواهد شد، موضوعی که نباید به آن به صورت احساسی یا مقطعی نگاه کرد.

تبلیغ پیام رسان بومی در صدا و سیما خوب است ولی لازم است برنامه هائی مناسب برای عموم مردم در خصوص تبعات استفاده از این پیام رسانها از طریق بیگانگان تبیین شود تا این امر زمینه آگاهی بیشتر مردم را در خصوص استفاده از این پیام رسانها فراهم آورد.

امروز بسیاری از امور جاری و کسب و کارها از طریق پیام رسانها انجام می شود و این امر اهمیت توجه به این موضوع مهم و بومی سازی آن را آشکار می کند.

فرآیند استفاده از پیام رسانهای خارجی بجز عدم امکان مدیریت جامع با حفظ منافع ملی زمینه اعمال روشهای برنامه ریزی شده خارجی را نیز توسعه خواهد داد که از همین روی باید ضمن ایجاد زیرساخت های لازم پیام رسانهای بومی به تعدد، زمینه کسب سهم بازار منطقه ای و جهانی در این خصوص را تبدیل به مزیتی برای کشورمان کنیم.

/خبرگزاری صدا و سیما/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول