زنگ خطر تلگرام به صدا درآمد

  • باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت:

شاید چند سال پیش که پیام رسان نوظهور تلگرام وارد ایران شد کسی نمی‌دانست زمانی می‌رسد که این پیام رسان خارجی با ۴۰ میلیون کاربر ایرانی نه تنها حریم خصوصی افراد بلکه امنیت اقتصادی و ملی کشور را تهدید می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال گسترش هستند و خدماتی که ارائه می دهند روزبه روز در حال افزایش است و امروز میلیون‌ها نفر از کاربران در این شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند و شاید کاربرانی که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند متوجه تهدیداتی که در این شبکه‌ها متوجه آن‌ها می‌شود نباشند.

خیلی از این تهدیدات در این شبکه‌ها از آنجا ناشی می‌شود که ما و کاربران ما در واقع اعتماد بی جا به این شبکه‌های اجتماعی داریم.

هویت و اطلاعات ارزشمند افراد در معرض خطر
سرگرد آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرقت هویت و اطلاعات ارزشمند افراد، شناسایی افراد، جعل هویت و انتشار پیام با استفاده از نام کاربری افراد و لکه دار کردن حیثیت آنهارا از خطرات شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: تلگرام ومابقی پیام رسان‌ها این تهدیدات را کم و بیش به همراه دارد.

اما تهدید زمانی جدی می‌شود که سرور‌های پیام رسان در خارج از کشور و غیر قابل دسترسی باشد که در این صورت مهندسی و فروش اطلاعات کاربران توسط دشمن هم به تهدیداتی که ذکر شد اضافه می‌شود و درنهایت این پیام رسان خارجی به افرادی که متضرر می‌شوند و به دستگاه قضایی پاسخگو نیست و کسانیکه برای خود یا خانواده آنها مشکل ایجاد شده دستشان به جایی نمی‌رسد.

۶۱ درصد جرایم فضای مجازی استان مرکزی مربوط به تلگرام و اینستاگرام
در پانزدهم شهریور ۹۶ سرهنگ نوروزی رئیس وقت پلیس فتای استان مرکزی از افزایش ۱۲۸ درصدی جرایم فضای مجازی در سطح استان مرکزی خبردادو گفت: ۶۱ درصد این جرایم مربوط به دو شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام بوده است.دو پیام رسانی که سرور‌های آن‌ها در داخل کشور نیست و نه به نهاد‌های قضایی ایران پاسخگو هستند و نه به نهاد‌های نظامی و امنیتی، در نتیجه افرادی که متضرر شده اند دستشان به جایی بند نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛رضایی نماینده مردم خمین و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام رسان خارجی تلگرام گفت: امروزه این پیام رسان‌ها تهاجم‌های بزرگی را به امنیت ملی وارد کرده و به اقتصاد و حریم خصوصی افراد آسیب‌های جدی وارد شده است.

ارزگرام تهدید کننده اقتصاد کشور
البته تلگرام علاوه بر تهدید امنیتی، در رویکردی جدید در صدد ایجاد ارز گرام یا پول الکترونیکی است که این امر اقتصاد کشور را تهدید می‌کند.

در صورت ایجاد ارز گرام کنترل پولی از دست مسئولان کشور خارج شده و عملا زمینه فرو پاشی اقتصاد کشور فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه یکی از جنگ‌های فضای مجازی پیام رسان‌های خارجی به خصوص تلگرام می باشد، افزود: طراحی جدید رمز ارز‌های تلگرام می تواند خسارت‌های زیادی را به مردم وارد کند.

پیام رسانی که این قدر آسیب دارد و تهدید اقتصادی، امنیتی برای مردم و کشور است آیا سزاوار است که هینطور بی حساب و کتاب به فعالیت خود ادامه دهد و آیا مسئولان نباید به فکر فیلتر کردن آن و جایگزینی پیام رسان‌های داخلی به جای آن باشند.

تلگرام پیام رسانی که در ۵۰ کشور فیلتر شده
رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با اشاره به فیلترینگ تلگرام توسط ۵۰ کشور گفت: کشور‌های همچون روسیه، چین، کره جنوبی و هند جز کشور‌های هستند که ماه هاست این پیام رسان را در کشور‌های خود فیلتر کرده اند.

امروزه بر خلاف تبلیغات دروغ که مخالفان می‌کنند پیام رسان‌های داخلی میتوانند جایگزین مناسبی برای پیام رسان‌های خارجی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول