گوگل سرویس پیام رسان چت را می‌سازد

بر اساس گزارشی که توسط وب‌سایت The Verge منتشر شده، گوگل در حال راه‌اندازی یک سرویس پیام‌رسان ساده (مشابه مسنجر فیسبوک و iMassage اپل) به نام «چت» است که آخرین تلاش غول‌ تکنولوژی برای ساده‌سازی پیام‌رسانی در اندروید محسوب می‌شود

سرویس چت، مبتنی بر استاندارد سرویس‌های ارتباطی غنی (RCS) است و گوگل اپراتور‌های همراه و سازندگان گوشی‌ هوشمند را برای پشتیبانی از این سرویس تحت فشار قرار داده. استاندارد RCS جایگزینی برای اس‌ام‌اس و ام‌ام‌اس خواهد بود. چت اپلیکیشن جدیدی نیست بلکه سرویس ارتقاء‌یافته‌ی پیام‌رسان اندروید است و به‌طور خودکار در این اپلیکیشن فعال می‌شود. این سرویس ویژگی‌هایی همچون گزارش خوانده شدن پیام، مشاهده‌ی وضعیت نوشتن دیگران، ویدیوها و تصاویر با وضوح کامل و پیام‌رسانی گروهی را اضافه کرده است.

طبق استاندارد جدید گوگل، پیام‌رسان چت از اینترنت تلفن استفاده می‌کند و مانند iMassage اپل، زمانی‌که کاربر چت پیامی ارسال می‌کند، اگر گیرنده برنامه‌ی چت را داشته باشد با استفاده از داده‌های اینترنت پیام را دریافت می‌کند و اگر این اپلیکیشن را نداشته باشد، پیام چت به اس‌ام‌اس یا ام‌ام‌اس تبدیل و از اعتبار پولی شما کسر می‌شود؛ اما برخلاف آی‌مسیج یا سیگنال، چت هیچگونه رمزنگاری ندارد و شما پیام خود را به‌صورت باز و رمزنگاری‌نشده ارسال می‌کنید؛ یعنی پیام‌ها در سرور نگهداری می‌شوند و امکان دسترسی به آن‌ها وجود دارد.

چت که توسط شرکت گوگل درحال توسعه است، جایگزینی برای پیام‌رسان‌های متعدد اندروید مانند گوگل پلاس، هنگ‌اوت، Allo، Duo و پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید است. البته سرویس Allo متوقف خواهد شد و گوگل تمرکز خود را روی چت خواهد گذاشت. گوگل سرویس RCS را مورد حمایت قرار داده است و گوگل به همراه مایکروسافت و ۵۵ اپراتور و ۱۱ کمپانی تولیدکننده، آن را به استانداردی جهانی تبدیل کند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تاکنون تنها ویندوز و اندروید از پیام‌رسان چت پشتیبانی می‌کنند و مشخص نیست که آیا اپل از چت پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول