عدم دغدغه برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی قابل درک نیست

  • حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرحی در رابطه با پیام‌رسان‌ها در مجلس مطرح شد که دولت را ملزم به حمایت از پیام رسانهای داخلی می‌کند.

یک کمیسیون ویژه در این رابطه در مجلس راه اندازی شده است و یک تیم نظارتی از سوی مجلس انتخاب  شده است که کارهای مربوط به حمایت از پیام رسانهای داخلی را انجام دهند.

پیام رسانهای داخلی هنوز بستر لازم را برای کوچ کاربران ایرانی به خود فراهم نکردند مثلا مشاهده می شود که برخی از این پیام رسانها وقتی که با استقبال گسترده کاربران روبه رو می شوند دچار اختلال می شوند و این مشکلی است که به راحتی قابل رفع است اما متأسفانه در این زمینه تعلل صورت می گیرد.

باید مسئولان و افراد مرتبط در این زمینه شرایطی که اکنون با آن مواجهیم را درک کنند؛ وزیر ارتباطات بایستی با استفاده از مشاوران خوش سلیقه به تقویت پیام رسانهای داخلی اهتمام بورزد.

اکنون در شرایطی این کوچ صورت می گیرد که مردم عادت کردند به حضور در پیام رسان و استفاده از پیام رسان بنابراین باید در این رابطه مسئولان دولتی دغدغه بیشتری برای برطرف کردن نیاز مردم در استفاده از پیام رسانهای داخلی داشته باشند و اینکه دولت در این زمینه اهتمام و دغدغه ای ندارد قابل درک نیست.

نباید اکنون که پیام رسان داخلی جایگزین پیام رسان خارجی می شود شرایط به گونه ای باشد که پیام رسان داخلی نتواند پاسخگوی نیاز مردم باشد و عرصه خدماتی برای آنها کاهش پیدا کند. دولت بایستی هر چه سریعتر تقویت پیام رسانهای داخلی را در سرلوحه کاری خود قرار دهد.

اگر مسئولان مربوطه شرایط فعلی را  درک می کردند و به آن اهتمام و توجه می داشتند دیگر اکثر مردم انگیزه ای نداشتند که در پیام رسانهای خارجی حضور داشته باشند.

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول