تلگرام مسئله امنیتی دارد

  • مهدی شیخ نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم:

موضوع فیلترینگ تلگرام مربوط به امنیت کشور است و اگر قرار به بررسی باشد، باید در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود.

گفته می‌شود، معاون دادستان کل کشور اعلام کرده همه قوا بر سر فیلتر تلگرام توافق کردند، لااقل می‌دانم که فردی در این رابطه نظر من را نخواسته و از طرفی در صحن علنی مجلس برای این موضوع رای‌گیری صورت نگرفته است.

فارغ از همه حرف و حدیث‌هایی که در خصوص تلگرام مطرح می‌شود باید بگویم که این شبکه اجتماعی مساله امنیتی دارد زیرا کل اطلاعات کاربران در اختیار مدیران تلگرام قرار دارد و بدون شک این یک چالش بزرگ برای مردم و کشور ما است. به هر حال حفظ مسائل خصوصی مردم و موضوعاتی که به امنیت کشور برمی‌گردد برای ما مهم است و نیاز است که در این رابطه فکر اساسی کرد.

بطور کلی اینکه همه اطلاعات ما در دستان بیگانگان است و ما بر آن اشرافی نداریم یک موضوع مهم و چالش بزرگ برای ما است. در این راستا نیاز است که پیام رسان‌های داخلی را تقویت کرد و با کار فرهنگی اعتماد را در جامعه بوجود آورد. اگر این این تلاش‌ها به درستی انجام شود، مردم راحت‌تر روی به این پیام رسان‌های داخلی می‌آورند. اگر امروز در کشور ما تلگرام فیلتر شده باید توجه داشت که پیش از ایران، شش کشور دیگر تلگرام را فیلتر کرده بودند و ما هفتمین کشور در این رابطه هستیم. اما نظر شخصی من بر این است که باید گردش آزاد اطلاعات در کشور ما وجود داشته باشد و در هر موضوعی از راه خودش وارد شویم. اگر شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی به این رسیدند که امنیت کشور با وجود تلگرام در خطر است باید جلوی این شبکه اجتماعی گرفته شود. یا اگر قوه قضاییه دید تلگرام چارچوب‌های اخلاقی را درنوردیده و شاکیان زیادی به دلیل نبود امنیت و حفظ حریم شخصی معترضند باز هم معتقد به محدود کردن آن هستم. من بر علاقه مردم به تلگرام واقف هستم و تصور می‌کنم اگر قرار باشد تلگرام یک تهدید برای کشور و یا افراد باشد باید در کمال آرامش و بدون نگاه جهت‌دار موضوع را به مردم توضیح داد.

کشور فرانسه هم به این موضوع رسیده که باید پیام رسان داخلی را در کشورش ایجاد کند تا در ابتدا دستگاه‌های دولتی و سپس مردم به آن جذب شوند. اگر در ایران عده‌ای در تلاشند که این اتفاق بیافتد نباید با دید منفی به این موضوع نگاه کرد زیرا وقت آن رسیده که این انحصار شکسته شود و در عین رقابت و احترام به نظر مردم مسائل امنیتی کشور هم لحاظ شود.

/رویداد24/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول