حاکمیت اینترنت در اختیار کشورها قرار گیرد

  • سردار سید کمال هادیان فر، رئيس پلیس فتای کشور روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش روسای سایبری کشورهای آسیا و اروپا:

آمریکا با سوء استفاده از حاکمیتش بر اینترنت ردیابی ها در این عرصه را نیز در اختیار دارد.

در بحث اطلاعات در فضای سایبری، ما همکاری‌های خوبی با دیگر کشورها داریم، تبادل اطلاعات را باکشورها ادامه و گسترش می دهیم تا ارتباطات در خصوص مجرمان به صورت لحظه ای در اختیار کشورهایی که تقاضا می‌کنند، قرار گیرد.

در بخش حملات سایبری که پرونده هایی شناسایی شده و در حوزه بین الملل نیز پرونده ها از طریق اینترپل پیگیری می شود.

بخش دیگری از پرونده‌های موجود در پلیس فتا پرونده جرائمی است که به صورت کلان در کشور مطرح است که آنها را دنبال ،شناسایی و پیگیری می‌کنیم.

پول های دیجیتالی موجب نگرانی شده و بخشی از آنها فروخته شده و می‌تواند منشأ آسیب به کشورها باشد.

جذابیت پول مجازی موجب شده است که برخی پول مجازی را تولید کنند.

در ایران بانک مرکزی تاکید کرده که تنها بانک‌ها می‌توانند تولید کننده در حوزه پول های مجازی باشند و هیچ شخص حقیقی مجاز به فعالیت در این حوزه نیست و بانک ها مجاز به تولید هستند چرا که می‌توانند پاسخگوی مردم باشند.

یکی از تهدیدات جدید در تلگرام پول دیجیتالی یا گرام است، 1.2 میلیارد دلار از آن تولید شده و 810 میلیون دلار آن به 81 نفر فروخته شده است و گفته می‌شود تعدادی از خریداران هم از ایران هستند.

این پول ها آسیب جدی برای کشورها را به دنبال دارد،یک زمانی که بیت‌کوین معادل 10 دلار بود که به 19هزار دلار رسید و یک تعداد افراد از این پول‌های مجازی به این قیمت خریداری کردند که بعد از مدتی به 6 هزار دلار رسید، عده‌ای متضرر شدند و هیچ سازمانی و هیچ فردی در این بین نمی توانست پاسخگو باشد.

روسای پلیس ‌های سایبری 17 کشور و 6 نفر از کارشناسان مرکز سایبری پلیس اینترپل در نشست سه روزه تهران حضور دارند، اشتراک‌گذاری اطلاعات بین پلیس‌های سایبری، پی‌جویی و بخش ظرفیت‌سازی بین کشورها از جمله اهداف این نشست است.

امنیت در فضای سایبری شرایط فرایند به هم پیوسته‌ای است و هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقدام کند مگر اینکه بادیگرکشور ها همکاری داشته باشد چرا که فضای سایبری سیار است.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول