برنامه‌های مالی فیس‌بوک برای کاربران

  • انتخاب در گزارشی نوشت:

فیسبوک اعلام کرد قصد دارد تغییرات و افرونه های جدیدی را برای صفحات کسب و کار خود ایجاد کند تا کاربران شبکه های مجازی رابط کاربری مناسب تری با این صفحات داشته باشند.

برای مثال اگر شما داخل صفحه یک پیج کاری مانند رستوران یا آرایشگاه شوید ، می توانید به راحتی زمانی را برای رفتن به این فضاها رزرو کنید. فیس بوکی ها برای اجرای این موضوع از سیستم طراحی دوباره صفحات استفاده کردند مثلا صفحات رستوران ها ، سرویس های محلی ، برنامه ها تلویزیونی قرار است جداگانه باشند.

البته فیس بوک اعلام کرده است که می خواهد تغییراتی را نیز برای صفحات شخصی اعمال کند که در آینده در مورد آنها صحبت خواهد کرد.

در ادامه این تغییرات ، فیس بوک افزونه انتخاب مردمی را به این صفحات اضافه کرده است تا بتواند جایگزین سیستم بازخوردهای قدیمی شود.این افزونه اولین بار در پاییز سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد و با این روش کاربران می توانستند دوستان خود را به نقاط جذاب و جالب دعوت کنند.

در آخرین تغییرات اعمال شده در فیس بوک می توانیم به تغییرات در زمینه استخدام اشاره کنیم که این سایت بخش محلی را اضافه کرده است تا کاربران بتوانند در اطراف خود شغلی را پیدا کنند.فیس بوک در پیامی اعلام کرده است که با تغییرات جدید می تواند توجه مخاطبین بسیاری را به کسب و کارهای محلی جلب کند.

فیس بوک همچنین قصد دارد امکانات مسنجر خود را توسعه دهد و بر همین اساس برنامه هایی جدی در سر دارد.

این شبکه اجتماعی از چندین بانک آمریکایی درخواست کرده که اطلاعات مالی مشتریان، از جمله معاملات کارت و بررسی مانده حساب را به اشتراک بگذارد.

فیس بوک گزارش داده است که طی سال گذشته مذاکراتی با موسسات مالی و بانک هایی مثل ولز فارگو و یو اس بنکروپ ترتیب داده است. درواقع فیس بوک قصد دارد  در مورد امکان ویژگی های جدیدی مانند هشدار تقلب های بانکی یا نمایش مانده حساب، بحث کند.

به گفته مجله، به نظر می رسد که این غول شبکه های اجتماعی قصد دارد  تجارت الکترونیک خود را گسترش دهد. فیس بوک در سال 2015 سیستم پرداخت همگانی را در مسنجر راه اندازی کرد و از آن زمان تا کنون اقدام به  اضافه کردن گزینه های پرداخت، از جمله ادغام با PayPal  کرده است.

مدتی است که فیس بوک برای چندین رسوایی که شامل حفظ حریم خصوصی اطلاعات است، تحت فشار قرار گرفته، مشکلاتی که بخشی از آن به ماجرای کمبریج آنالیتیکا مرتبط است. اکنون این شرکت در تلاش است تا با روش هایی قدرتمندتر از داده های کاربران حفاظت کند.

فیس بوک در خصوص جزئیات این ماجرا توضیحات دقیقی ارائه نکرده اما وعده داده که  “از داده های بانکی برای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی کند و یا این اطلاعات را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذارد”.

دانا ریپلی، مدیر بخش ارتباطات فیس بوک در ایالات متحده آمریکا نیز در بیانیه ای ایمیلی گفت: “ما هیچ یک از اطلاعات مشتریان یا اطلاعات شخصی را به فیسبوک یا هر پلتفرم تکنولوژیک دیگر به اشتراک نگذاشته ایم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول