مجموع کاربران فعال در پیام‌رسان‌های داخلی ۱۵ میلیون است

  • محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای  اسلامی از وزارتخانه ارتباطات درخواست ارائه گزارشی از وضعیت امنیت فضای مجازی را داشت که در پی این درخواست از وضعیت امنیت و چارچوب‌های سامانه‌های پیاده‌سازی شده برای دفاع سایبری در برابر هجمه‌های که وجود دارد گزارش مفصلی به این کمیسیون ارائه شد و براین اساس تعداد تهاجمات، میزان تهاجمات شناسایی و دفع شده، سامانه‌ها و سازکارهای دیده شده از جمله مفاد این گزارش به شمار می‌آیند.

طبق آخرین گزارش مرکز ملی فضای مجازی در مردادماه سال 97 مجموع نصب‌های فعال (کاربران فعال) پیام‌رسان‌های داخلی نزدیک 15میلیون است البته میان آن‌ها فضای رقابتی ایجاد شده که این مسئله موجب رشد برخی و نزول برخی دیگر شده است، همچنین این پیام‌رسان‌ها توانسته‌اند سهم بازار را در میان خود جا به جا کنند.

با این وجود این پیام‌رسان‌ها به لحاظ بازاریابی و حوزه‌های دیگر نیاز به تلاش بیشتری دارند و راه جدی‌ برای کسب سهم بیشتر از بازار در پیش دارند.

برخی مشکلات به مسائل نرم‌افزاری و معماری طراحی آن‌ها باز می‌گردد به همین دلیل برخی از اپلیکیشن‌ها در حال تغییر مدل‌های نرم‌افزاری خود هستند و ما نیز به دنبال ایجاد فضای مناسب برای رشد بیشتر آن‌ها هستیم.

۳ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول