استقبال مردم از اپلیکیشن های داخلی خوب بود

  • محسن غفاری، مدیر پیام رسان ایتا:

حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر مخاطب داریم که سیستم را رجیستر کرده اند.

مهم ترین امکاناتی که در پیام رسان ایتا موجود است شامل سوپرگروه های با تعداد بالا، همه امکانات موجود در تلگرام را در اختیار مخاطب قرار می گیرد.

روند استقبال کاربران از پیام رسان ایتا صعودی نیست چرا که الان پوسته های فیلترشکن تلگرام در ایران در حال فعالیت هستند مخاطبانی که در تلگرام عضو کانال و گروه بودند از این پوسته ها استفاده می کنند.

کاربران در برهه زمانی از پیام رسان های داخلی به ویژه ایتا استقبال زیادی انجام دادند به دلیل شباهت هایی که با تلگرام داشت بنابراین ظرفیت سرورهای پیام رسان ایتا تکمیل شد و پس از ارتقا الان اپلیکیشن  ایتا مشکلی ندارد و پس از ارتقا سیستم، امکان استفاده از اپلیکیشن ایتا برای مخاطبان وجود دارد.

در حال حاضر مشکل استفاده از فیلترشکن ها نیست بلکه پوسته هایی نظیر هات گرام و تلگرام طلایی که فیلترشکن رسمی هستند و تحت حمایت دولت قرار دارند و انتقادات زیادی به آنها وجود دارد و عملا از مبانی رسمی و به وسیله پوسته های فوق، فیلترهای تلگرام دور زده می شود.

طبق آمار اعلام شده، پس از فیلتر شدن تلگرام حدود 13 درصد از کاربران برای ورود به تلگرام از فیلترشکن استفاده می کردند که نارضایتی هایی هم برای مخاطبان داشت.

حدود 90 درصد مخاطبان به دلیل امکان هک شدن و دشواری کار با فیلترشکن ها خیلی تمایل به استفاده از فیلترشکن ندارند و سعی می کنند از فیلترشکن استفاده نکنند.

به نظر من مردم به دولت خیلی اعتماد دارند و حدود 27 میلیون نفر از مردم کشورمان اپلیکیشن تلگرام طلایی و هات گرام را نصب کرده اند که پوسته ظاهری تلگرام است چراکه بخشی از اطلاعات داخل کشور ذخیره می شود و بخشی از کانال ها در کشور فیلتر می شود و با توجه به همه این اتفاقات اگر مردم به این اپلیکیشن ها اعتماد نداشتند که از حدود 40 میلیون مخاطب تلگرام بیش از 50 درصد پوسته های داخلی را نصب نمی کردند.

برخی مدعی هستند که مردم به دولت و اپلیکیشن های داخلی اعتماد ندارند و شبهات خود را نشر می دهند و به دلیل اینکه این شبهه را آنقدر بزرگ و گسترده بیان می کنند که برخی مردم تصور می کنند که این موضوع واقعی است و باور می کنند.

تا زمانیکه هات گران و تلگرام طلایی نیامده بود، استقبال مردم از اپلیکیشن های داخلی خوب بود، در این اپلیکیشن ها اطلاعات ذخیره و پالایش می شود و برخی کانال ها فیلتر می شود.

در دوره ای اپلیکیشن های وایبر، تانگو، لاین، واتساپ و … در ایران مورد توجه کاربران قرار گرفت امت پس از مدتی اقبال مردم به خاطر یکسری دلایل به سمت تلگرام رفت. با توجه به اینکه بعضی از نرم افزارها به یکسری سرویس های جاسوسی آمریکا متصل است.

خروج بیگ دیتاها از کشور مهم ترین عیب پیام رسان خارجی است، بیگ دیتاها و تحلیل داده های بزرگ به فرهنگ سازی، حرکت مردم یا شناخت مسئولان و دولتمردان از خواست مردم و حرکت به آن سمت خواهد بود. وقتی اطلاعات در اختیار بیگانگان و کشورهای دیگر باشد به راحتی می توانند براساس اطلاعات موجود و خواست های مردم برای همه شئون زندگی مردم برنامه ریزی کنند و برای جنگ روانی برنامه ریزی داشته باشند.

تعدد پیام رسان های ایرانی باعث شده است تا زمینه رقابت برای ارائه خدمات به کاربران فراهم شود رقابت و پاسخگویی از مزایای چند پیام رسانی محسوب می شود

حدود 7 پیام رسان داخلی در حال فعالیت هستند و در حال حاضر 2 یا 3 پیام رسان داخلی به صورت ملی به ارائه خدمات پرداخته اند اگر تک پیام رسان داشته باشیم و پیام رسان دچار اختلال شود، در امور روزانه دچار مشکل می شویم اما اگر به چند پیام رسان دسترسی داشته باشیم و یکی از پیام رسان ها دچار مشکل باشد امکان استفاده از خدمات سایر پیام رسان ها وجود دارد.

این 4- 5 پیام رسان به صورت کشوری خدمات ارائه کنند و بقیه نیز به صورت محلی به خدمات رسانی بپردازند؛ به عنوان نمونه پیام رسان «بله» در حوزه بانکی به ارائه خدمات می پردازند.

/شبستان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول