پیغام های جعلی واتس‌اپ دردسر ساز شد

  • انتخاب به نقل از سی نت نوشت:

دولت هند با همکاری مخابرات کشور خود برترین روش های مسدود کردن برخی محتواها در فیسبوک و واتساپ را مورد بررسی قرار می دهد.

دولت هند از مخابرات خواسته است تا روش های ممنوعیت سرویس های پیام رسان هایی مانند واتس اپ را بررسی کند.

البته دولت هند در بیانیه ای تاکید کرد که از شرکت مخابرات خواسته است نحوه جلوگیری از سوء استفاده از برنامه های پیام رسان را مورد آزمون قرار دهد.

اپراتورهای مخابراتی همراه با سازمان های توسعه تلفن همراه و ارائه دهندگان اینترنت موظف شده اند گزینه هایی در جهت جلوگیری از برخی محتواهای فیس بوک، اینستاگرام، واتساپ و تلگرام ارائه دهند.

یک مقام وزارت امور خارجه در این خصوص به خبرگزاری رویترز گفت که دولت به دنبال پیدا کردن راه هایی برای جلوگیری از این برنامه ها در شرایط اضطراری است.

شرکت های مورد بررسی هنوز در این خصوص اعلام نظر نکرده اند، اما به نظر می رسد این اقدام دولت هند پس از آن رخ می دهد که واتس اپ طی ماه های اخیر با نشر اطلاعات غلط جنجال هایی جدی در هند به پا کرد و حتی در روز اول ژوئیه، پنج نفر در شهر دهلی پس از یک شایعه به قتل رسیدند و 12 نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

ماجرا از جایی آغاز شد که یک پیغام جنجالی در واتس اپ منتشر شد که حکایت از ربوده شدن کودکان به دست عده ای ناشناس داشت.

ماه گذشته، واتس اپ با محدود کردن انتقال پیام، اقدام به مبارزه با شایعات کرد، واتس اپ تلاش کرد تا با ارجاع خبرهای واتس اپی به روزنامه ها خبرهای درست و غلط را از یکدیگر تفکیک دهد.

هند بزرگترین بازار واتس اپ است و بیش از 200 میلیون نفر از این سرویس استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول