14 درصد کسب و کارها روی پیام‌رسان‌های داخلی کار می‌کنند

مهدی یوسف‌زاده، معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست رسانه‌ای شنبه‌های انقلاب با موضوع بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی:

حدود ۴۵۰۰ استارت‌آپ داریم که از این میان ۲۵۰۰ استارت‌آپ در سازمان فناوری اطلاعات به ثبت رسیده‌اند. در بخش الکامپ‌استار امسال شاهد ثبت‌نام ۷۷۰ کسب و کار بودیم که در نهایت ۴۱۰ استارت‌آپ توانستند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به توسعه فضای کسب و کار استارت‌آپ‌ها گفت: حدود ۱۰ درصد از کل استارت‌آپ‌های ما کمتر از سه ماه از عمرشان می‌گذارد، ۱۷ درصد بین ۳ تا ۶ ماه  و ۲۶ درصد ۶ ماه تا یک سال، ۲۹ درصد یک تا دو سال و ۱۴ درصد دو تا سه سال قدمت داشته‌اند.

۳۹ درصد از استارت‌آپ‌ها در مرحله رشد و درآمد هستند،‌۱۵ درصد در مرحله نمونه اولیه و استارت، ۳۸ درصد تجربه ورود به بازار را داشتند و ۶ درصد تجربه بازارهای جدید را داشتند.

با وجود آنکه عمر پیام‌رسان‌های ما چندان زیاد نبوده اما ۱۴ درصد کسب‌وکارها و بنگاه‌های داخل روی پیام‌رسان‌های داخلی کار می‌کنند.

۴۸ درصد استارت‌آپ‌ها درآمدزا هستند، ۲۷ درصد جذب سرمایه کرده‌اند و ۳ درصد نیز از محل شتاب‌دهنده جذب شده‌اند.

یوسف‌زاده پیش‌بینی کرد که به زودی شاهد رشد ۷۵ درصدی فروش و ۷۲ درصدی توسعه محصول در بازار استارت‌آپ‌ها باشیم.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول