شریک جرم برخی وزرا نمی‌شوم

  • حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در سومین همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی:

برخورد با همه آسیب‌ها در جامعه تنها بر عهده قوه قضاییه نیست زیرا دو قوه دیگر و هدایتگران افکار جامعه هم مسئولند.

امروز استفاده از فضای مجازی و بهره گیری از این فناوری نوین در سراسر دنیا یکی از مسایل بسیار مهم است و لازم است خود را بروزرسانی کنیم و از متخصصان امر استفاده کنیم. ما مقداری در این زمینه عقب هستیم. آقای فیروزآبادی می دانند فضای مجازی چقدر مورد اهتمام مقام معظم رهبری است.

مرکز ملی فضای مجازی به وجود آمد و تلاش های زیادی می شود اما آیا ما از این ابزار مهم آنگونه که باید و شاید برای مدیریت فضای مجازی استفاده کردیم؟ به نظرم کوتاهی کردیم.

می دانم فیروزآبادی تلاش زیادی می کند ولی بخش اندکی از کار دست ایشان است. آنجا که باید اراده قوی برای ساماندهی فضای مجازی باشد، نیست.

تلگرام و اینستاگرام بلاهای زیادی برای مردم داشتند، ما یک کشور عقب افتاده ناتوان نیستیم و این ملت رشید است و در دنیا از لحاظ سطح معلومات حرف اول را می زند. جوانانی که می توانند کشور را نجات دهند و مدیرانی که عزمشان می تواند کارساز باشد ولی آنگونه که باید جزم ندارند.

وقتی بعضی از این شبکه ها را در کارگروه مصادیق مجرمانه می‌بندیم و فیلتر می‌کنیم می‌بینیم بعضی از آقایان صدایشان بلند می‌شود و ۶ وزیر به من نامه می نویسند و می خواهند که جلسه بگذاریم تا رفع فیلتر کنیم که من نرفتم زیرا می بینم در اینجا شریک در جرم خواهم شد.

از مردم می خواهم تحقق شبکه های مجازی داخلی را مطالبه عمومی کنند زیرا ما ابزار لازم را داریم ، درست است که یک عده ای مخالفند.

اکثریت این ملت به پای نظام جمهوری اسلامی ایستادند و عزیزان خودشان را در راه تحکیم دین از دست داده اند و یکی از نشانه های آن این است که مردم با همه فشارهای اقتصادی تحمل می کنند و ایستادند و دشمن چقدر تلاش کرد که عده ای را به خیابان ها بکشاند و از مجموع هشتاد میلیون نفر، جمعیتی که به ندای دشمن پاسخ دادند، به پنج هزار نفر هم نرسید.

من به عنوان مدعی العموم مطالبه می کنم و ما ذره ای اعتقاد نداریم که شبکه ها را ببندیم و از وکیل و نماینده حرفهای بی ربط نزنند و شعار ندهند. ما فقط مطالبه گر این هستیم که فضای مجازی از آلودگی ها نجات یابد و این اتوبان را باید از فساد و عناصر مفسد پاکسازی کرد و این فضای مجازی که به اتوبان باز تعبیر شده است نباید بی کنترل باشد و اگر این کار منطقی انجام نشود به همه عرصه های زندگی لطمه وارد می شود.

از این فضای مجازی خیلی می شود استفاده خوب کرد ولی باید ساماندهی شود.

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول