هم‌اکنون 7پیام‌رسان با 40میلیون ظرفیت داریم

مهدی انجیدنی مدیر پیام‌رسان گپ در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات:

من به هیچ وجه این ادعا را قبول ندارم که گفته می‌شود ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی 15 میلیون کاربر است؛ در حال حاضر که ما حدود هفت پیام‌رسان داخلی داریم، ظرفیت اینها در مجموع قطعاً بیش از چهل میلیون نفر – یعنی تعدادی که مردم در تلگرام بودند – ظرفیت دارند. اما من معتقدم حتی 3 الی 4 پیام‌رسان داخلی ما به تنهایی این ظرفیت را دارند که 40 میلیون کاربر را در خود جای دهند.

در این مدت اخیر پیام‌رسان‌های داخلی بسیار تلاش کردند و با جذب سرمایه‌گذاران بزرگ، هزینه‌ کردند و تجهیزات جدید خریداری کردند که باعث افزایش سطح توانایی آنها شده و به راحتی می‌توانند نیاز داخل را پوشش دهند. همچنین همانند وضعیت فعلی، مردم به نسبت تقسیم‌بندی بازار در این پیام‌رسان‌ها تقسیم شده‌اند و به همین دلیل مشکل خاصی در ارائه سرویس وجود ندارد.

بخش اعظم اینکه برای رفع ضعف‌های کنونی پیام‌رسان‌های داخلی چه باید کرد مربوط می‌شود به میزان تجربه‌ای که این ابزارها کسب می‌کنند، هر پروژه مشابه دیگری که وارد کار می‌شود، باید تجربه کند و بدون داشتن مشتری نمی‌تواند این فرآیند را طی کند. این موضوع همانند آن است که شما اسبی‌ را تربیت کنید ولی هیچگاه سواری نداشته باشد، این اسب به طور طبیعی هیچ وقت اسب مسابقه نمی‌شود. هر محصول نرم‌افزاری هم همینطور است، باید استفاده شود تا ایرادات آن دیده و اصلاح شود و با بهینه‌سازی گسترش پیدا کند.

تلگرام هم همین مسیر را طی کرد و در سالهای اخیر بارها قطع شد، بر اساس گزارش رسمی خود تلگرام از ابتدای امسال تا الآن این پیام‌رسان بیش از 8 یا 9 بار قطع شدده است. متأسفانه این‌ها دیده نمی‌شود اما وقتی یک پیام‌رسان ایرانی دو ساعت قطع می‌شود همه مسئولان درباره آن صحبت می‌کنند و می‌گویند که ما نمی‌توانیم. به هیچ وجه این ایرادات به معنای این نیست که ما نمی‌توانیم و این مشکلات با راهکارهای نرم‌افزاری قابل حل هستند و اینها باید پیش بیایند تا آن محصول پیشرفت کند.

تلگرام با وجود هاتگرام و طلاگرام، در دسترس مردم بود و فیلترینگ واقعی تلگرام فقط 3 الی 4 روز ادامه داشت و بعد از آن هاتگرام و طلاگرام به طور گسترده کار خود را شروع کردند. با این وضعیت همین تعداد کاربر هم که به پیام‌رسان‌های داخلی آمدند بسیار جالب بود، من به شخصه انتظار داشتم مهاجرت مردم بسیار کمتر باشد ولی در مجموع بیش از بیست میلیون نفر پیام‌رسان‌های داخلی را نصب کردند و این خیلی آمار خوبی است. اما اگر فقط یک ماه مسئولان صبر می‌کردند و با عدم ارائه هاتگرام و طلاگرام اجازه می‌دادند مردم به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل شوند.

/باشگاه خبرنگاران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول