شبکه های مجازی جایگزین رسانه سنتی نیست

شارا به نقل از Forbes نوشت:

آیا شبکه‌های مجازی قادرند جایگزین رسانه‌های سنتی شوند؟ خیر. توئیت‌ها و پست‌ها و حتی ارتباطات و محتوای موجود در لینکدین و… هرگز جای مقالات نیویورک تایمز را نخواهد گرفت، حتی اگر بارها دیده شده و به اشتراک گذاشته شده باشند. این رسانه‌های جوان و معروف می‌توانند نقش بلندگو را ایفا کنند اما قدرت و ظرفیت یک رسانه‌ی تمام عیار را ندارند.

گرگ گلنت، مدیر اجرایی وبسایت ماک‌رک است. «ماک‌رک»، پل ارتباطی میان فعالیت‌های روابط عمومی و روزنامه‌نگاران است. گرگ معتقد است شبکه‌های مجازی ظرفیت خلق کردن کامل محتوا را ندارند و بنا به ویژگی‌های هر کدام، باید تنها برای اطلاع‌رسانی و ارجاع دادن استفاده شوند. مثلا با جملاتی گیرا در توئیتر، ویدئویی چند دقیقه‌ای و خلاصه در رسانه‌های ‌تصویری و ارائه خلاصه‌ای از مطلب بلند و بسیط خود در فیسبوک و… توجه مخاطب را جلب کنید.

پس از این رسانه‌ها برای ارجاع به بستر اصلی استفاده کنید. متخصصین بر این باور هستند که شبکه‌های مجازی راه مناسبی برای رصد کردن مخاطبان و برقراری ارتباط با قشرهای مختلف است. در این راه قوانین سئو، تولید محتوای مناسب و… به کمک شما می‌آیند. تأثیرگذاری رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی و سرعت آنها بسیار آنی و سریع است و دقیقا به همین علت باید در به کارگیری آنها دقت، تخصص و دانش فراوان به کار برد. در این رسانه‌ها ارتباط با مخاطب بی‌واسطه است. از این رو امکان ارزیابی و تحقیقات بازار واقعی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول