اطلاعاتتان از گوگل درایو حذف می‌شود

از آنجایی که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ درحال تغییر روش پشتیبان‌گیری و گرفتن بک‌آپ (backup) برای اطلاعات و داده های کاربرانش است، مدتهاست به منظور یکپارچه سازی و افزایش میزان دسترسی آنها به اطلاعاتشان از سرویس گوگل درایو برای ذخیره داده های پشتیبان گیری شده خود استفاده کرده است.

ما حالا گزارش‌های بدست‌آمده نشان می‌دهد در صورتی‌که کاربران پشتیبان‌گیری داده های خود را بیشتر از یک سال باشد که به‌روزرسانی رسانی نکرده باشند، واتس اپ دیگر از فضای ذخیره سازی محدود سرویس گوگل درایو استفاده نخواهد کرد.

واتس‌اپ در تشریح این اقدام عنوان کرده است که عدم به‌روزرسانی داده های بک‌آپ شده توسط کاربران بدین معناست که این اطلاعات دیگر برای انها ارزشی ندارد بنابراین لزومی نخواهد داشت که فضای ارزشمند و محدود گوگل درایو را اشغال کند.

در این بیانیه که واتس‌اپ به تازگی آن را منتشر کرده، عنوان شده است که فایل های پشتیبان کاربران از تاریخ ۱۲ نوامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی دیگر در سهمیه گوگل درایو ذخیره نخواهند شد.

البته لازم به ذکر است همانطور که در بالا گفته شد، تنها آن دسته از فایل هایی که به‌روزرسانی آنها بیشتر از یک سال می گذرد، به طور خودکار و اتوماتیک از گوگل درایو حذف خواهند شد. بنابراین کاربرانفرصت دارند تا تاریخ مذکور هرچه سریعتر اقدام به انجام به روزرسانی فایل های بک‌آپ واتس‌اپ خود کنند تا آن دسته از اطلاعات نظیر تصاویر، ویدیو و پست های موردنظرشان را که تمایلی به حذف آن ندارند، همچنان حفظ و ذخیره سازی کنند.

کاربران به‌منظور پشتیبان‌گیری از داده‌های خود در واتساپ می‌توانند پس از باز کردن اپلیکیشن، به قسمت Settings > Chats > Chat Backup مراجعه کننند. البته لازم به ذکر است که کاربران آیفون با سیستم‌عامل iOS که از واتس‌اپ استفاده می کنند، با خطر حذف داده‌های خود روبرو نخواهند بود زیرا فیسبوک پیشتر به‌منظور پشتیبان‌گیری از داده‌های واتساپ در سرویس آی کلاد (iCloud) با اپل قرارداد بسته است.

/ایسنا به نقل از وب سایت theverge/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول