به بهانه آزادی، فضای مجازی رها شده‌است

  • سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با فارس:

تهدید موجود در فضای مجازی از تهدید آمریکا بدتر است؛ چرا که ما از درون کشته، مجروح و قربانی سایبری می‌دهیم آن هم کشته‌های روحی‌ نه جسمی.

فضای مجازی و شبکه اجتماعی را  رها کرده‌ایم تحت عنوان اینکه برخی می‌گویند مردم آزاد باشند و به اطلاعات دسترسی آزاد داشته باشند.

مطلبی را در خصوص امنیت سایبری رژیم غاصب صهیونیستی می‌خواندم؛ در آن مطلب اظهار امیدواری شده بود که در سال 2020 ، 80 درصد کاربران بالای 20 سال سن به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند! آنها یهودی‌اند و چنین محدودیتی ایجاد کرده‌اند؛ اما در اینترنت ما هیچ حدی وجود ندارد و آنچه را که کودک 6 یا 7 ساله می‌بیند پیرمرد 80 ساله نیز می‌بیند و این آسیبی جدی است؛ خیلی از بچه‌ها در این زمینه آسیب خورده‌اند و والدین خبری ندارند.

حرفم به خانواده‌ها این است که الان نروید و موبایل‌ها را از دست بچه‌ها بگیرید بلکه باید مدیریت کنید؛ هرچه تقابل کنید و ببندید بدتر می‌شود؛ نباید حساسیت نشان دهید بلکه باید با برنامه‌ریزی عمل کنید.

قبلا حکومت‌ها چون ابزار معیشت مردم را تامین می‌کردند بر آنها نظارت و اشرافیت داشتند؛ مرزها را کنترل می‌کردند اما امروز مرزی وجود ندارد اگرچه معیشت وظیفه حکومت است ولی قدرت حاکمیت‌ها کاهش پیدا کرده است.

یک فراخوان می‌زنند و باعث التهاب می‌شوند؛ البته این مسائل و مشکلات فقط مختص کشور ما نیست، مشکل همه دنیاست؛ تلگرام تهدیدی برای کشورهای دیگر نیز محسوب می‌‌شود؛ تهدیدی برای انگلیس هم هست چرا که نخست‌وزیرش اعتراض می‌کند؛ تهدیدی برای کشورهای دیگر همچون فرانسه، ایتالیا و دیگران هم است؛ البته دغدغه ما فرهنگ است و دغدغه آنها تروریست.

قوانین سال 87 نیاز کشور را برطرف نمی‌کند؛ متاسفانه در این فضا به هر کسی که دلشان بخواهد تهمت و افترا می‌زنند،آبرویش را می‌برند، نابودش می‌کنند و وقتی شکایت شده و دستگیر می‌شوند جریمه‌اش چند ضربه  شلاق و 600 تا 700 هزار تومان یا نهایت یک میلیون تومان پول است؛ آبروی طرف را برده‌اند و اینگونه مجازات می‌شوند.

این فضا دریچه‌ای را باز کرده است اما متاسفانه فرهنگش نیست، آموزشش نیست‌ و بچه‌ها نمی‌دانند از این فضا چگونه استفاده کنند؛ در یکی از همین مدارس تهران، افسر پلیس فتا برای آموزش مراجعه و مدیر مدرسه عنوان کرد که بچه‌های ما گوشی ندارند اما وقتی مدیر از کلاس خارج شد 80 درصد بچه‌ها گفتند که گوشی دارند آن هم از نوع آیفون…؛ متاسفانه گوشی‌های مدرن عامل تفاخر ما شده است، بدون آنکه فرهنگ استفاده از آن را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول