استرالیا در پی محدودسازی فیس‌بوک و گوگل

  • دولت استرالیا گزارشی درباره توصیه‌هایی با محور قانون‌گذاری بیشتر درخصوص قدرت بازاری پلت‌فرم‌های دیجیتالی بین‌المللی از جمله گوگل و فیس‌بوک منتشر کرده است.

این توصیه‌ها معاملاتی عادلانه برای کسب و کارها فراهم می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از اطلاعاتشان داشته باشند.

کمیسیون مصرف‌کننده و رقابت استرالیا که سازمان ناظر بر رقابت عادلانه در این کشور است، طی ۱۸ ماه تحقیقاتی درباره تاثیر موتور جست‌وجوهای دیجیتالی، پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی و وضعیت رقابت در رسانه و بازارهای سرویس‌های تبلیغاتی انجام داده است.

طبق این تحقیق در استرالیا از هر ۱۰۰ دلاری که برای تبلیغات آنلاین هزینه می‌شود (به غیر از آگهی‌های طبقه‌بندی شده) ۴۷ دلار در گوگل،۲۴ دلار در فیس‌بوک و ۲۹ دلار در دیگر بازیگران بازار صرف می‌شود

در همین راستا دولت استرالیا توافق کرده است تا قوانین قدرتمندتری در این باره وضع شود.

دولت استرالیا پس از سه ماه مشاوره درباره این گزارش، تا پایان سال تصمیمات خود را اعلام می‌کند.

/آسوشیتدپرس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول