۶۰۰ مدرسه کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

  • حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت :

تاکنون ۶۰۰ مدرسه کشور با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

برای هوشمند سازی و برقراری عدالت آموزشی، تمام مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند که در این طرح تجهیزات اتصال توسط وزارت ارتباطات تهیه و محتوای آموزشی با تاییدیه هایی که وزارت آموزش و پرورش می دهد توسط بخش خصوصی تهیه می شود و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

هزینه اجرای این طرح در کل کشور ۱۰۰ میلیارد تومان است که توسط وزارت ارتباطات تامین شده است و تا دهه فجر تمام مدارس شهرستان اردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد. در این طرح زیرساخت های ارتباطی روستایی شامل دسترسی به تلفن ثابت، همراه و شبکه ملی اطلاعات فراهم می شود.

در ابتدای دولت ۳۲ درصد روستاها به شبکه ملی متصل بودند و در حال حاضر ۸۰ درصد روستاها به این شبکه متصل هستند، هزینه ایجاد هر سایت بسته به پوشش روستاها دو میلیارد تومان است که در دو سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساخت در روستاهای کشور هزینه شده است.

وی که در جلسه کمیته امور زیربنایی و توسعه شهرستان اردستان سخن می گفت از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد چهار سایت موبایل روستایی با پوشش ۲۰ روستا و ۶ سایت شهری و جاده ای در این شهرستان خبر داد.

 

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول