توییتر و فیس بوک صدها اکانت و صفحه جعلی حامی ترامپ را حذف کردند

شبکه‌ای از اکانت‌ها و صفحه‌های کاذبی که در حمایت از دونالد ترامپ برای بیش از 55 میلیون نفر لفاظی می‌کردند توسط فیس‌بوک و توئیتر حذف شدند تا به این ترتیب اینترنت اصیل تر از سابق شود.

فیس‌بوک در یک پست بلاگ خود ذکر نمود که 610 اکانت فیسبوک، 89 صفحه، و 156 گروه و هنچنین 72 اکانت اینستاگرامی را حذف کرده است، که منشاء بیشتر آنها در ویتنام بود و به طور اتوماتیک محتوا ارسال می‌کردند، در این سایت اسپم ارسال می‌کردند و اطلاعات نادرست منتشر می‌کردند.

نمونه‌هایی که فیسبوک در این پست بلاگش به اشتراک گذاشت، شامل پیام‌ها و پست‌هایی در حمایت از ترامپ بودند که اطلاعات منفی و کاذبی درباره دموکراتها در آمریکا منتشر می‌کردند.

یک سخنگوی توئیتر در گفتگو با مشبل تایید کرد که این شرکت 700 اکانت را از پلتفرمش به خاطر نقض قوانین توئیتر، به ویژه اکانت‌های جعلی و اسپم، حذف نموده است.

این سخنگوی توئیتر افزود: «تحقیقات ما همچنان در جریان است، ولی یافته‌های اولیه ما گویای وجود ارتباطی بین این اکانت‌ها و نقش‌آفرینان تحت حمایت دولت نیست».

البته اکانت‌های حذف شده ریشه در ویتنام داشتند، درست مانند آنچه برای فیس‌بوک پیش آمده بود.

گزارش فیس‌بوک درباره مبارزه با این اکانت‌ها انگشت اشاره را به سمت یک سازمان مستقر در آمریکا به نام BL نشانه رفته است، که وبسایت Snopes با تحقیقاتی که در ماه اکتبر انجام داده بود آن را جاعل تشخیص داد.  Snopes و فیس‌بوک، BL را به گروه رسانه‌ای Epoch و افرادی در ویتنام که برای آنها کار می‌کردند مرتبط دانستند.

تحقیقات ABC News در ماه اوت به این نتیجه رسید که گروه رسانه‌ای Epoch اطلاعات نادرست و دروغ را در حمایت از ترامپ به منظور کمک به اهدافش منتشر می‌کند: سرنگونی دولت چین. بر اساس این گزارش، گروه رسانه‌ای Epoch توسط یک جامعه معنوی چینی ضدکمونیستی اداره می‌شود.

گروه رسانه‌ای Epoch در بیانیه‌ای داشتن رابطه با BL  را انکار کرده است.

فیس‌بوک در بلاگش اعلام کرده است که 55 میلیون نفر دستکم یکی از صفحه‌های حذف شده را دنبال می‌کردند و 381500 نفر به دستکم یکی از این گروه‌ها پیوسته بودند. در اینستاگرام 92000 نفر از حداقل یکی از این اکانت‌های غیرفعال شده را دنبال می‌کردند.

/ایتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول