فتنه آینده در حوزه فضای مجازی با عملیات روانی است

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، در همایش «دانشگاه فتنه های دیروز، امروز، فردا»

  • فتنه‌ای که می‌تواند در آینده کشور را تهدید کند فتنه در فضای مجازی اقدامات روانی تبلیغات و اغواگری است. دشمن به دنبال فتنه‌انگیزی در حوزه فضای مجازی با عملیات روانی است و تا زمانی که به شبکه ملی اطلاعات نرسیم، نمی‌توانیم خود را در این مقوله مصون نگه داریم.
  • برخی می‌گویند راه مقابله با این فتنه تولید محتواست، اما بنده معتقدم تا زمانی که مدیریت این عرصه دست دشمن است، نمی‌توانیم در این خصوص به نتیجه برسیم. زیرا مدیریت این عرصه در دست دشمن است و او تعیین می‌کند چه اخباری در صدر بماند و به قول معروف ترند شود.
  • در فضای مجازی استقلال نداریم و استقلالمان در این عرصه مخدوش است، به دلیل نداشتن شبکه ملی اطلاعات دشمن برای ما تصمیم می‌گیرد که چه پیامی دیده و به مخاطب منتقل شود. این خلاف استقلال است و ما باید بتوانیم این فضا را در دست گیریم و مدیریت کنیم.
  • در زمینه سخت افزاری راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، دست ما چندان هم خالی نیست و به مدد دانشجویان و اساتید انقلابی و دغدغه‌مند در حوزه نرم افزار نیز می‌توانیم کمبود‌های خود را به راحتی برطرف کنیم؛ لذا امیدواریم به همت شما اساتید و دانشگاهیان با راه اندازی این شبکه و ایجاد پیام رسان‌ها و سیستم عامل‌های بومی مدیریت این عرصه را نیز در دست گیریم و در این بخش نیز پیروز شویم.

/بسیج نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول