حضور فیس‌بوک و توییتر در CES 2020 چگونه خواهد بود؟

اگرچه سابقه رویداد CES نشان داده که بیش از همه، شرکت‌های سخت‌افزاری و تولیدکنندگان انواع گجت‌های مصرفی، نگاه‌ها را در این گردهمایی بزرگ به خود جلب می‌کنند، اما اخیرا شرکت‌های نرم‌افزاری و ارائه‌دهندگان سرویس‌هایی همچون شبکه‌های اجتماعی نیز به یکی از ارکان اصلی چنین رویدادهای تبدیل شده‌اند.
با رشد چشمگیر شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های استریمینگ در طی سال‌های اخیر، شرکت‌های فعال در این عرصه، سعی می‌کنند تا از نمایشگاه‌هایی همچون CES که تمامی‌نگاه‌های علاقمندان به فناوری را به خود جلب می‌کنند، نهایت استفاده را برای رونمایی و معرفی آخرین دستاوردهای خود ببرند.
در این میان، شرکت فیسبوک، این غول بی‌همتای دنیای تکنولوژی، خود را برای CES 2020 آماده می‌کند. شرکتی که در سال 2014، استارتاپ آکیولس را خریداری و به عنوان بازوی سخت‌افزاری خود معرفی کرد. این شرکت اخیرا چند نمونه محصول سخت‌افزاری را به بازار عرضه کرده که جدیدترین آن Portal نام دارد
محصولی که با تمرکز روی تماس‌های ویدیویی طراحی شده‌‌ و از فناوری ویدیوکنفرانس بکار رفته در مسنجر و واتس‌اپ بهره می‌برد. گفته می‌شود که در CES پیش رو، شاهد معرفی نسل جدیدی از محصولات Portal باشیم و چیزهای جدیدی را از قدرت این دستاورد بشنویم.
شواهد نشان می‌دهد که شرکت آکیولس نیز، معرفی محصولی جدید و توسعه اکوسیستم واقعیت مجازی خود را در سر دارد. اگر خاطرتان باشد در سال گذشته، هدست واقعیت مجازی آکویولس ریفت اس معرفی شد که نسخه جدیدی از مدل ریفت به شمار می‌رفت.
این شرکت همچنین هدست اکیولس کوئست و آکیولس گو را نیز عرضه و قابلیت‌های جدیدی را به هدست‌های واقعیت مجازی خود اضافه کرد. احتمالا فیسبوک در مراسم CES، شرکای جدید و شاید هم برخی از بازی‌های اختصاصی را برای پلتفرم واقعیت مجازی خود معرفی خواهد کرد.
علاوه بر محصولات سخت افزاری، مدیران فیسبوک نیز در چندین پنل، گفتگو خواهند کرد که از جمله آن‌ها می‌توان کارولین اورسون نایب رییس بازاریابی جهان، انتونیو لوسیو مدیر ارشد بازاریابی و دیوید فیشر نایب رییس کسب‌وکار و همکاری‌های بازاریابی اشاره کرد.
گفته می‌شود که در این رویداد، از لیبرا، ارز دیجیتالی فیسبوک نیز سخن به میان خواهد آمد. دانته دیسپارته، رییس سیاست‌گذاری و ارتباطات انجمن لیبرا در این کنفرانس در خصوص تاثیرات لیبرا صحبت خواهد کرد.
اگرچه از توییتر نمی‌توان انتظار داشت که بتوانند همانند فیسبوک، حضوری سخت‌افزاری قدرتمند در این نمایشگاه داشته باد اما این شبکه اجتماعی از شرکای جدید خود برای آغاز فعالیت و همکاری سخن خواهد گفت.
این شرکت در CES سال گذشته اعلام کرد که با مسئولان برگزاری NBA به توافق رسیده تا بتواند برخی از بازی‌ها را به صورت زنده برای کاربران خود پخش کند. توییتر همچنین اخیرا و به دلیل مبارزه با گسترش تبلیغات سیاسی در پلتفرم خود، مورد تمجید کاربران و منتقدان قرار گرفته است. این شرکت احتمالا اطلاعاتی را نیز در خصوص برنامه‌ها و ابزارهای آتی خود در این زمینه ارائه خواهد کرد.
ناگفته نماند که برخی از مدیران توییتر نیز در این مراسم حضور خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به کیوان بیک‌پور مدیر بخش محصولات و لارا فورلیچ مدیر بخش محتوا و همکارها در آمریکا اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول