مچ گیری فتا از هتاک اینستاگرامی

سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان:

  • تیم رصد و پایش پلیس فتا با هوشیاری و سرعت عمل بالا و با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام را شناسایی کردند  که مبادرت به انتشار مطالب توهین‌آمیز علیه مسئولان استان کرده بود، که با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌های کارشناسانه و با هماهنگی مقام قضائی پرونده مقدماتی تشکیل و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
  • با توجه به اینکه توهین به مسئولان و انتشار اخبار کذب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی براساس قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات جرم می باشد، لذا کارشناسان این پلیس با بررسی صفحه اینستاگرامی متهم و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، وی را شناسایی و در نهایت در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به همراه ادله دیجیتال مجرمانه دستگیرشد.
  • متهم پس از دستگیری و در مواجه با ادله دیجیتال، بلافاصله به بزه ارتکابی اعتراف کرد و گفت به دلیل عدم آگاهی مبادرت به انتشار مطالب توهین‌آمیز و غیرواقعی علیه مسئولان در صفحه کاربری خود کرده است، در نهایت پرونده تکمیل و به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.
  • متاسفانه برخی کاربران بواسطه عدم آشنایی به قانون مربوط به جرایم رایانه‌ای و استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیز در این شبکه‌ها می‌نمایند که براساس ماده۷۴۶ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات انتشار مطالب توهین‌آمیز جرم بوده و برای آن مجازات تعیین شده است.
  • یکی از جرایمی که در فضای مجازی به چشم می‌خورد جرایم فحاشی و توهین و تحقیر اجتماعی به افراد بوده، لذا کاربران بدانند انتشار هرگونه مطلب توهین‌آمیز، هتک حیثیت و نیز تشویق سایر افراد و گروه‌ها به انتشار مطالب توهین‌آمیز جرم بوده و پلیس فتا با عاملان، برخوردی قانونی و جدی خواهد داشت.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول