کلاهبرداری اینترنتی با ساخت صفحه جعلی

سرهنگ کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ:

با مراجعه خانمی با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای که  اظهار داشت فردی ناشناس در محیط اینستاگرام اقدام به ایجاد صفحه ای جعلی  به نام و تصاویر وی کرده است، این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

تیمی از افسران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.مأموران موفق به شناسایی هویت متهم که مردی ۲۳ ساله وساکن تهران بود شدند و طی هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای در یک عملیات موفق و ناگهانی  وی را دستگیر کردند و به پلیس انتقال دادند. مأموران در حین بررسی موضوع، متوجه شدند تعداد ۳۰ پرونده مشابه ی دیگر در پلیس مطرح شده و در حال بررسی می باشد.

متهم با وجود ادله های پلیس به جرم خود که کلاهبرداری از مخاطبین شکات به مبلغ ۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال  دراین باره اعتراف کرد و گفت بعلت باز بودن صفحه اینستاگرام مالباختگان اقدام به ساخت صفحه جعلی اینستاگرام با اسم و مشخصات افراد می کردم و با فرستادن پیام و شماره حساب از آنها تقاضای پول می نمودم و برای رد گم کردن پلیس وجه حاصله را از طریق پولشویی از چرخه بانک خارج کردم. متهم  انگیزه خود را از اعمال مجرمانه اش کسب منفعت مالی بیان داشت.در نهایت پرونده پس از تکمیل و بررسی های پلیسی با متهم و شکات به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال گردید.

کاربران در شبکه های اجتماعی تنظیمات امنیتی نرم افزارهای اجتماعی خود را با دقت بررسی نمایند و درحفظ حریم خصوصی خود در شبکه های اجتماعی با دقت عمل نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول