فرصت‌های اثرگذار قرآنی در فضای مجازی حمایت می‌شوند

مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، در گفت‎وگو با ایکنا:

  • امروز فضای مجازی در دنیا به انواع مختلف نقش‌آفرینی می‌کند و هرکس بنا به هدفی، تلاش می‌کند تا فعالیتی را در این فضا داشته باشد. ما نیز در این حوزه باید با بهره‌برداری صحیح از فضای مجازی تلاش کنیم تا فرهنگ دینی و قرآنی خود را به درستی تبلیغ و تبیین کنیم. بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا از هر استعداد و ظرفیتی که می‌تواند یک ایده، طرح و محصول را در جهت تبیین و تبلیغ اثرگذارتر مبانی دینی و قرآنی داشته باشد استفاده کنیم.
  • معمولاً فعالیت فضای مجازی بسیج به گونه‌ای است که ایده‌های مختلف را در تمامی حوزه‌ها دریافت می‌کند. این ایده می‌تواند در موضوعات مختلفی مانند دینی و قرآنی و تولید محتوا باشد. برای مثال می‌تواند تولید یک اپلیکیشن در حوزه آموزشی و یا فرهنگی باشد که مبتنی بر کارکرد فضای مجازی است؛ لذا افرادی که به این حوزه‌ها علاقه دارند، می‌توانند در سامانه‌های فضای مجازی بسیج و یا از طریق خطوط ارتباطی «شمسا» ثبت نام و آمادگی خود را اعلام کنند.
  • در همه ابعاد و در حد توانمان از ایده‌ها و طرح‌های دینی و قرآنی در فضای مجازی حمایت می‌کنیم، آنچه اهمیت دارد این است که باید در حوزه رسانه و شبکه‌های مبتنی بر فضای مجازی، فرصت‌های اثرگذار ایجاد کنیم. بر همین اساس می‌توانیم با استفاده از این نخبگان و فعالان دینی و قرآنی در فضای مجازی با رویکرد بسیجی، انقلابی و اسلامی آسیب‌پذیری‌ها و تهدید‌هایی را که این فناوری‌های نوین ایجاد می‌کنند، کاهش داده و فرهنگ اسلامی و ایرانی را تبلیغ و تبیین کنیم.
  • تلاش می‌کنیم با رویکرد اسلامی و بسیجی از همه فرصت‌های فضای مجازی استفاده و با آسیب‌پذیری و تهدید‌های آن مقابله کنیم،کار خودجوش فرهنگی یکی از عوامل اصلی جریان‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی است که خیلی از اثرات فرهنگی امروز جامعه نیز مدیون همین کار‌های فرهنگی مردمی است. تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری نیز برای حمایت از این مجموعه‌ها همواره مورد توجه ایشان است چرا که حمایت از این شریان‌های مویرگی برای ایجاد یک جسم واحد فرهنگی در کشور بسیار ضروری است.
  • استفاده از ظرفیت منابع انسانی فعال و نخبه یکی از برنامه‌ها و اهداف ما در جهت افزایش سطح دانش تخصصی حوزه‌های فضای مجازی است. در این مسیر با برگزاری دوره‌ها، سمینار و کارگاه‌های آموزشی ــ تخصصی با موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات و فضای مجازی با رویکرد ارتقای فرهنگ اسلامی ــ ایرانی، تلاش می‌کنیم تا کاربری فضای مجازی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برای عموم جامعه و  پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی با موضوعات سواد فضای مجازی، تولید محتوا و فعالیت‌های انجمن و نهاد‌های مردمی با رویکرد اسلامی ــ ایرانی و ارتقای فرهنگ دینی در فضای مجازی تقویت شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول