فرآیند گردش اطلاعات در جهان تحت تسلط قدرت های جهانی است

کامبیز نوروزی، دبیر کمیته حقوقی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران در گفت و گو با جماران:

  • حذف پستهای مربوط به سردار قاسم سلیمانی از اینستاگرام، مغایر با مبانی آزادی بیان و عدالت در گردش آزادی اطلاعات است.
  • این رخداد واقعا تأسف آور و نقض آشکار حق آزادی بیان است. سردار سلیمانی به عنوان یک فرمانده ایرانی یک شخصیت رسمی داشت؛ شخصیتی که چه در حقوق داخلی و چه در حقوق بین الملل باید به رسمیت شناخته شود.
  • ایالات متحده آمریکا در اقدامی خودسرانه که با نقض حقوق بین الملل همراه بود اقدام به ترور ایشان کرد. تصورات و توهمات دولت ایالات متحده منبع حقوق بین الملل نیست که بخواهد منشاء اثر باشد؛ بنابراین سانسور مطالب مربوط به سردار سلیمانی در اینستاگرام کاملا نقض آشکار حق آزادی بیان و گردش اطلاعات است.
  • این نشانه دیگری است که فرآیند گردش اطلاعات در جهان فرآیند آزادی نیست و بسیار تحت تسلط قدرت های جهانی قرار دارد. این یک واقعیت دردناک است. بر همین اساس همیشه تاکید داشته ایم که گردش اطلاعات در داخل کشور باید به سطحی از آزادی و امنیت برسد که مردم ایران بتوانند در چارچوب منافع ملی با رعایت حق آزادی بیان و استقرار رسانه ای از منابع داخلی اطلاعات خود را تامین کنند.

پیش تر نیز بعد از آنکه دولت دونالد ترامپ نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد، اینستاگرام تصاویر مربوط اعضای سپاه پاسداران را از صفحات کاربران حذف می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول