امریکا و هند، رکوردار درخواست اطلاعات از تیک تاک

شرکت بایت‌دنس، مالک شبکه اجتماعی تیک تاک با انتشار نخستین گزارش شفافیت خود اعلام کرد که بازه زمانی شش ماهه نخست سال 2019 میلادی، دولت های دو کشور هند و آمریکا بیشترین درخواست را برای دریافت اطلاعات و یا بستن اکانت های کاربران خود داشتند.

اما غیبت چین و درخواست های دولت این کشور در گزارش تیک تیک، تعجب همگان را برانگیخت. البته بایت دنس در این رابطه اعلام کرد که هیچ درخواستی از سوی دولت چین مطرح نشده که با توجه به سابقه این کشور در سانسور شرکت ها و اپلیکیشن ها، باور آن کمی ‌سخت است.

از طرفی دیگر، اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد که دولت چین بارها از تیک تاک خواست تا برخی ویدیوهای مرتبط با اعتراضات هنگ کنگ را حذف کند. شاید بایت دنس این چنین توضیح دهد که تیک تاک برای کاربران چینی نیست و اپلیکیشن Douyin در اختیار آن ها قرار دارد.

با این حال، این شرکت اعلام کرد که از یکم ژانویه تا 31 ژوئن سال 2019، بالغ بر 300 درخواست را از 28 کشور دنیا دریافت کرد. همانطور که اشاره شد آمریکا و هند بیشترین درخواست را از گردانندگان اپلیکیشن تیک داک داشتند.

برای مشاهده در ابعاد واقعی روی عکس کلیک کنید.

در مجموع، برای دولت هند 107 درخواست ثبت شد که تقریبا با نیمی‌ از آن ها موافقت شد. دولت آمریکا نیز  79 درخواست را ارائه داد که به 86 درصد از آن ها پاسخ مثبت داده شد. این دو کشور، بیشترین درخواست را برای تعلیق و یا حذف اکانت و محتوای کاربران داشتند.

تیک تاک همچنین نوشت که از میان 3345 درخواست ثبت‌شده از 9 کشور، 85 درصد از درخواست ها منجر به حذف محتوا از این پلتفرم شد. این شرکت تصمیم دارد تا گزارش شفافیت مربوط به شش ماهه دوم سال 2019 را نیز بزودی منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول