جنگ نرم در حوزه فرهنگی و کار روی افکار عمومی است

حسین ربیعی، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در جمع فرماندهان گردان سایبری سپاه ناحیه همدان در دانشگاه امام حسین(ع):

  • جنگ نرم در حوزه فرهنگی با کار روی افکار عمومی و تاکتیک‌های خود آغاز شد و هرچه جلوتر آمدیم کار تخصصی‌تر و محورهای آن عوض شد.
  • این جنگی که ما در آن به سر می‌بریم جنگ روایت‌ها است، در آبان ماه سال جاری ما جنگ تمام عیار در بستر فضای مجازی علیه گران شدن بنزین داشتیم، دشمن دقیق روی این زخم حرکت کرد و این زخم ایجاد شد و مردم به میدان آمدند، عناصر فتنه ورود پیدا کردند و تعدادی کشته اتفاق افتاد یا اراذل و اوباش یا مردم یا آدم‌های بی گناه که اصلا در این جریان نبودند، کشته شدند.
  • موج رسانه‌ای برای چهلم کشته‌های آبان ماه شروع شد،پنحم دی ماه را مبنا گذاشتند در جنگ روایت‌ها که اتفاق افتاد، طبیعتاً جبهه انقلاب نمی‌توانست ساکت باشد و ورود پیدا کردند بنابراین پنجم دی ماه برگ برنده و پیروزی بسیار بزرگ در حوزه امنیتی و فضای مجازی و رسانه‌ها اتفاق افتاد.
  • در این فضا ورود هوشمندانه خوب است یعنی برنامه داشته باشیم که می‌خواهیم چکار کنیم.
  • در حوزه فضای مجازی که نصب العین کلام رهبری است باید ورود هوشمندانه داشته و از افراد دارای بنیه استفاده کنیم که بنیه معرفتی در مواجهه با شبهات داشته باشد و فرد جا نزند و دیگر اینکه کار تشکیلاتی بسیار مهم است و حوزه اثر آن بسیار اهمیت دارد و ما باید محاصره تبلیغاتی را بشکنیم و کار جهادی انجام دهیم.
  • ما باید در حوزه تولید محتوا فضای مجازی را تسخیر کنیم که دشمن فرصتی برای برگشت نداشته باشد ما در این حوزه از دشمن عقب نیستیم.
  • شاهکار حرکت نیروهای انقلابی هشتک «حب الحسین یجمعنا» بود که محاصره کامل اطلاعاتی اتفاق افتاد و روز اربعین با همکاری ۱۱ کشور «حب الحسین» برند اول توییتر شد و این گوشه کوچکی از ظرفیت و توان انقلابیون بود.
  • باید در زمین دشمن حضور پرنگ داشته باشیم و قطعا پیروز هستیم و باید حواسمان باشد که مغرور نشویم مانند فتح خرمشهرکه خدا به ما کمک داد تا در این فضا پیروز شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول