مصائب کشمیری‌ها برای دستیابی به اینترنت

بیشتر از پنج ماه از لغو خودمختاری کشمیر هند و قطع اینترنت در این منطقه می‌گذرد و هنوز هزاران کشمیری فقط در خارج از این منطقه می‌توانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

با گذشت ۵ ماه از قطع اینترنت در کشمیر هند، بعضی از مردم این منطقه با سفر به شهرهای دیگر، می‌توانند برای ساعاتی به اینترنت دسترسی پیدا کنند. «ابرار احمد» ۱۸ ساله یکی از هزاران کشمیری است که هر روز با قطار به شهر دیگر می‌رود تا از اینترنت استفاده کند.

شهر بنیهال در ۱۰۰ کیلومتری سرینگر، مرکز کشمیر، جایی است که بعضی کشمیری‌ها با رفتن به کافی‌نت‌ها و پرداخت ۳۰۰ روپیه (۴,۲ دلار) در ساعت می‌توانند به اینترنت متصل شوند.

شبکه تلفن همراه و اینترنت در منطقه کشمیر تحت تسلط هند از ۵ آگوست سال گذشته میلادی (۱۴ مرداد) تا کنون قطع است. یک سازمان تجاری در کشمیر اعلام کرد از زمان وقوع بحران اخیر در کشمیر و قطع اینترنت، اقتصاد این منطقه حدود ۲,۵ میلیارد دلار متضرر شده است و بنابر اعلام برخی کارشناسان، ۵۰۰ هزار شغل که اکثراً وابسته به اینترنت بودند از بین رفته است.

با وجود آنکه سازمان ملل در سال ۲۰۱۶ برخورداری از اینترنت را جزء حقوق بشر اعلام کرد، برخی از کشورها مانند هند و فیلیپین در مواردی با قطع اینترنت این حق را نادیده گرفته‌اند.

/خبرگزاری ایکنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول