چطور از اینستاگرام پول در بیاوریم؟

لینکدین, توییتر و شبکه‌ها و گروه‌های مجازی به بازار آنلاین فریلسنری تبدیل شده‌اند و فریلسنرها از طریق آنها سفارش کار می‌گیرند. جای دیگری هم هست که فرصت ارزشمندی برای بازاریابی فریلسنرها فراهم کرده است اما هنوز ناشناخته مانده است: اینستاگرام.

اینستاگرام در چند سال گذشته, رشد فوق‌العاده‌ای داشته و سال گذشته, آمار کاربران آن به یک میلیارد نفر رسید. مهم‌تر از همه, مطالب بارگذاری شده در اینستاگرام پنجاه و هشت برابر کاربران فیس‌بوک و صد و بیست برابر کاربران توییتر است.

با رعایت سه نکته ساده می‌توان حساب اینستاگرامی خود را به ابزاری برای به دست آوردن مشتری بیشتر تبدیل کرد.

حساب اینستاگرامی خود را حرفه‌ای کنید

اگر می‌خواهید کسب‌وکار فریلسنری خود را به وسیله اینستاگرام تضمین کنید پروفایل شما باید «مشتری محور» باشد. پروفایل شما زمانی مشتری محور می‌شود که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

– از نام کاربری مناسب استفاده کنید. نام کاربری شما باید با کسب‌وکار شما و نوع کارهایی که انجام می‌دهید و خدماتی که ارائه می‌کنید تناسب داشته باشد.

– بیوگرافی خود را بنویسید. شما باید بتوانید خود و توانمندی‌های خود را در قالب یک متن صد و پنجاه کلمه‌ای نشان دهید. برای صرفه‌جویی بیشتر به‌ جای بعضی کلمات از ایموجی استفاده کنید. کاربران صفحه باید در همان نگاه اول متوجه شوند که شما چه‌کاری انجام می‌دهید و چه نوع محتوایی را به اشتراک می‌گذارید.

لینک اضافه کنید. برخلاف توییتر و فیس‌بوک شما در پروفایل اینستاگرامی خود فقط می‌توانید یک لینک قرار دهید. پس در مورد صفحه‌ای (هوم پیج, پروفایل, بخش تماس و …) که در وب‌سایت خود به آن لینک می‌دهید حساسیت به خرج دهید.

با استفاده از هشتگ­ها شروع کنید به شبکه‌سازی

مهم‌ترین نکته در اینستاگرام این است که درست با آنهایی که باید, در ارتباط باشید. برای یافتن کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهایی که ممکن است به خدمات شما علاقه‌مند باشند وقت بگذارید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

در پلتفرم اینستاگرام, هشتگ­ها ابزار برقراری ارتباط هستند. با جستجوی هشتگ­ها می‌توانید محتوایی که به درد شما می‌خورد را کشف کنید. برای آنکه درکی کلی و ابتدایی از این موضوع پیدا کنید در گام اول هشتگ­هایی مثل فریلسنر, فریلنسری, کارآفرینی و کارآفرین را جستجو کنید. ببینید دیگران زیر هشتگ­های خود از چه برچسب‌هایی استفاده کرده‌اند. هدف از این جستجو آن است که به فهرستی از هشتگ­های محبوب و مناسب دست یابید و از آنها برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید.

نترسید و کمی از کسب‌وکار خود فاصله بگیرید و با مالکان کسب‌وکارهایی که خدمات مکمل کار شما را ارائه می‌کنند در ارتباط باشید. به‌عنوان‌مثال اگر نویسنده یا تولیدکننده محتوا هستید ممکن است بخواهید با طراحان و توسعه‌دهندگان وب‌سایت در ارتباط باشید و قرارداد همکاری ببندید. ایتان فنچل(Ethan Fenchel), مدیرعامل اسند ویرال ascend viral گفته است «هشتگ­ها برای گرفتن لایک و برقراری رابطه با فالورهای مناسب, ضروری هستند. یادتان باشد که این فالورها ممکن است به مشتری شما تبدیل شوند. بازاریابی در اینستاگرام یک بازی طولانی است و به صبر و حوصله نیاز دارد. برای پیروزی در این بازی باید راهبرد طولانی‌مدت داشته باشید و مدام برایش وقت بگذارید.

با قرار دادن محتوای مرتبط, پروفایل خود را کامل و غنی کنید

محتوایی که روی صفحه خود قرار می‌دهید باید ارزش و تخصص کار شما را به نمایش بگذارد و برایتان اعتبار بیاورد. در اینستاگرام, تصاویر نقش بزرگی بازی می‌کنند پس بهترین عکس‌ها و تصاویر را پیدا کنید و اگر لازم شد  آنها را قبل از بارگذاری, ویرایش کنید.

اگر می‌خواهید حساب شخصی خود را به یک حساب حرفه‌ای تبدیل کنید, پست‌های قبلی خود را «خانه‌تکانی» کنید. به‌خصوص عکس‌ها و تصاویر بی‌کیفیت و تاری که قبلا برای سرگرمی پست کرده‌اید را حذف کنید. حالا با استفاده از عکس‌ها و تصاویر جدیدی که بارگذاری می‌کنید به‌وضوح نشان دهید که دقیقا چه‌کاری انجام می‌دهید. به‌عنوان‌مثال اگر طراح سایت هستید عکس‌های مربوط به پروژه‌هایی که انجام داده‌اید یا مجوزهایی که دریافت کرده‌اید را بارگذاری کنید.

اگر می‌خواهید از طریق اینستاگرام به کسب‌وکار خود رونق دهید باید روزی, چند ساعت وقت بگذارید و خوراک محتوایی خود را آماده کنید. هشتگ­ها را جستجو کنید و با مشتریان بالقوه و نیز افراد دیگری که مثل خودتان کسب‌وکار دارند ارتباط برقرار کنید. اگر هرروز این کارها را به‌دقت انجام دهید اینستاگرام ظرف مدت کوتاهی به اولین منبع جذب مشتری و سفارش تبدیل می‌شود.

/گسترش نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول