آغاز کار فیس بوک برای مقابله با ویدئوهای دیپ فیک

در چند وقت اخیر ویدئو های جعلی از افراد مشهور جهان منتشر شده است که به علت ظرافت کار بالا، عملا امکان تشخیص جعلی بودن آنها امکان پذیر نبوده است. همین امر نیز منجر به بروز نگرانی های زیادی شده است. با توجه به این امر که شبکه های اجتماعی، بستر اصلی پخش این ویدئو ها محسوب می شوند، فیس بوک اخیرا اعلام کرده است که نسبت به ویدئو ها نظارت بیشتری را خواهد داشت و مجوز انتشار موارد مشکوک صادر نخواهد شد.

در این رابطه فیس بوک تنها برند فعال نبوده و توییتر نیز در حال انجام فعالیت هایی برای مقابله با این تهدید است. درواقع به عقیده مانیکا بیکرت که سمت نظارت بر محتوای فیس بوک را برعهده دارد، اگر از همین امروز که تعداد این ویدئو ها زیاد نیست برای مقابله با آنها فکری جدی نشود، بدون شک در آینده کنترل آنها تقریبا غیرممکن خواهد بود، با این حال باید نسبت به میزان موفقیت آمیز بودن این طرح، حداقل تا سه ماه آینده صبر کنیم.

در این رابطه برخی از تحلیلگران نیز این اقدام را ناکافی و حتی بدون فایده دانسته و عنوان می کنند که باید چنین ویدئو هایی را با برچسب تقلبی بودن در تمامی شبکه ها منتشر کرد تا افراد در صورت مشاهده آنها در مکانی دیگر، سریعا پی به تقلبی بودن آنها برده و مشکلی ایجاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول