محتوای فضای مجازی باید وحدت آفرین باشد

دومین جلسه کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی استان، صبح چهارشنبه ۲۵ دیماه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون فرهنگی اداره کل، مدیران ستادی و اعضای شورا در سالن کنفرانس شهید حیدریان این اداره کل برگزار گردید.

احمدحسین فتایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان: این کارگروه با هدف ساماندهی فضای مجازی و تولید محتوا در این فضا طراحی و ایجاد شده و بسیار مهم است که طبق دستور العملی که در اختیار اعضاء قرار دارد، در این راستا تلاش کنیم.

  • در همین اتفاقات اخیر شاهد سوگیری دشمنان نظام در فضای مجازی و اطلاع رسانی اخبار نادرست و غلط توسط پایگاه های مختلف وابسته با آنان بودیم که البته با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به خصوص حضور چشمگیر مردم در مراسمات مرتبط با شهادت سردار سلیمانی نقشه های دشمن برای ایجاد شکاف در بین جامعه با شکست مواجه گردید.
  • با توجه به نزدیک بودن ایام الله دهه فجر و همچنین زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، تولید محتواهای وحدت آفرین و امید بخش در فضای مجازی می تواند ضامن شکوه و عظمت این دو رویداد مهم باشد و ما در این کارگروه باید این اتفاق را به درستی رقم بزنیم.
  • حکم اعضای کارگروه در جلسات آینده به ایشان اهداء خواهد شد و ما باید از تمام ظرفیت دستگاه های عضو شورا برای تحقق اهداف دستورالعمل از جمله هم افزایی و توسعه ظرفیت‌های استانی برای گسترش، توسعه و تعمیق محتوا و خدمات فرهنگی و هنری ایرانی اسلامی سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی بهره گرفته و به این نکته توجه داشته باشیم که در این راستا باید سرعت عمل داشته باشیم تا بتوانیم خدعه دشمنان نظام و انقلاب در فضای مجازی را به موقع و در کمترین زمان ممکن مهار کنیم.

گفتنی است که طبق دستور العمل مصوب، حفظ و ترویج خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم بومی و منطقه‌ای، گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی در فضای مجازی، پیشگیری از بروز یا گسترش آسیب‌های اجتماعی، رشد مصرف کالاهای ایرانی اسلامی در فضای مجازی و تقویت بنیان خانواده و بهبود نظم و ارتباطات اجتماعی، از دیگر اهداف این کارگروه به شمار می آید.

/پرتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول