نظارت بر فعالیت در فضای مجازی به کاهش بزهکاری اجتماعی کمک می‌کند

«حجت الاسلام سعید حردان» کارشناس حوزه علمیه: رسانه و فضای مجازی چشم و گوش انسان را پر می کند که می توان از این مهم به عنوان یک مشکل یاد کرد زیرا انسان قدرت تسلط را در این حالت از دست می دهد.

  • «ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم اِنَّ السَّمْعَ والْبَصَرَ والفُؤاد کُلُّ اولئکَ کانَ عَنْهُ مَسْئُولا» (در پی آنچه به آن علم نداری پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه این ها مورد بازخواست قرار خواهد گرفت» افزود: فواد در اینجا به معنای قلب است اگر موضوعی را با چشم و گوش حس کنیم نیازمند قدرت لامسه می شود تا نیاز انسان برطرف شود در این آیه اشاره شده که نباید به آنچه دسترسی یا آشنایی نداریم پیروی کنیم زیرا مشکلات روحی فراوانی در پی خواهد داشت.
  • در فضای مجازی و رسانه بسیاری از اطلاعات دستکاری شده و از لحاظ صحت دچار مشکل هستند که در صورت پذیرش این اطلاعات مشکلات مختلفی را در پی خواهد داشت.
  • فضای مجازی یکی از مهمترین دستاوردهای بشر است اما استفاده های غیراخلاقی از این فضا منجر به بزهکاری های مختلفی در سطح اجتماع می شود. نظارت بر فعالیت مجازی افراد یکی از مهمترین راه های کنترل بزهکاری در جامعه به شمار می آید.
  • در داستان حضرت موسی و گوساله سامری، آن شخص توانست با زیبا جلوه دادن یک گوساله مردم هدایت شده را از راه حقیقت فریب دهد و به گوساله پرستی وادار کند؛ فضای مجازی و به ویژه زندگی های پرزرق و برق فضای مجازی این چنین ویژگی هایی دارند، در حقیقت تهی از واقعیت هستند اما از درون به زندگی واقعی شباهت دارند.
  • یکی از ابزارهای دشمن برای فریب، فضای مجازی است. یکی از مهمترین اقدامات دشمن تحریک قوای شهوانی در جوانان است که از طریق فضای مجازی صورت می گیرد لذا یکی از وظایف والدین نظارت بر فعالیت های فرزندان است تا به مشکلات روحی آلوده نشوند.

/شبستان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول