هتک حیثیت مدیر مشهور در فضای سایبری

” سرهنگ دوم حافظ شریفی ” رئیس پلیس ‌فتا اردبیل گفت: در پی شکایت مدیر یک شرکت معروف، مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی در گروه‌های مختلف در شبکه‌ اجتماعی تلگرام و اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت، درج مطالب توهین آمیز و تخریب وجهه اجتماعی وی نموده اند؛ موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

  • کارشناسان پلیس فتا استان با انجام اقدامات فنی و شگرد‌های پلیسی، مجرم را در شهرستان اردبیل شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی وی را دستگیر و به همراه تجهیزات مربوطه به پلیس فتا منتقل نمودند.
  •  متهم دستگیر شده در بازجویی به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را مشکل مالی و داشتن طلب از شاکی اعلام و عنوان کرد که : بدلیل مراجعه متعدد به شرکت و عدم دریافت نتیجه، با پاسخ های منفی وی روبرو شدم و تنها راه چاره را در هتک حیثیت و بردن آبروی ساکی در فضای مجازی دانسته و اقدام به این عمل کردم.
  • با عنایت به اقرار صریح متهم، نامبرده پس از تکمیل پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.
  • ماده ۱۶ – ۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای با عنوان هتک حیثیت و نشر اکاذیب است. در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی درج، یا از طریق تماس با شماره‌های ۲۱۸۳۶۶۴-۰۴۵ * ۱۱۰ و یا با مراجعه به پلیس فتا استان خود اعلام و با ما در‌میان بگذارند.

/پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول