چگونه از طریق اینستاگرام بازاریابی کنیم؟

اورازیو اسپوتو از مدیران موفق کسب و کار های اینترنتی در ایتالیا:

  • ایجاد یک طرح محتوایی در اینستاگرام در وهله اول مهم است. دیجیتال مارکتینگ در جهان روزبروز دارد مهم تر می شود ، در سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاری ها دارند رشد می کنند ،پس باید طرح محتوا را داشته باشیم و شاخصهای عملکرد را بررسی کنیم.
  • اندازه گیری عکسها و تعداد پست ها در اینستاگرام اهمیت دارد. ارتباط مستقیم بین ما و فالویرها باید برقرار شود حتی یک سلفی زیبا می تواند به ارتباط یا افزایش و رشد بیزینس شما کمک‌ کند.
  • اینستاگرام از پرروندترین شبکه‌های اجتماعی است و در تمام رده های سنی در ایران شیوع دارد. در بخش اول انیستاگرام را باید بشناسیم ، مرحله دوم مدیریت محتوا است و در مرحله سوم شناخت اینفلوینسرهاست .
  • باید در ابتدا  یک چک لیست داشته باشیم و اکانت مورد نظر را ایجاد کنید بهتر است اکانت با نام مستعار و نامی نواورانه که خیلی مهم است
    :مرحله بعدی  فالو کردن افراد مرتبط است و اینکه باید با اکانت‌های با کیفیت و مرتبط  در ارتباط باشید.
  • از سپتامبر ۲۰۱۹ اکانت‌های فعال در اینستاگرام ماهانه بیش از یک میلیارد نفر و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر فعال هستند.
  • ورژن ویندوزی و بر پایه وب اینستاگرام هم در دسترس قرار گرفته است.
  • ایستاگرام حتی دارد جای آمازون را می گیرد چرا که بسیاری تولیدات در حال فروش در این شبکه است.
  • توجه داشته باشد که تعداد لایک مهم نیست مهم این است که چه تعداد افراد را می توانید در گیر پست ها کنید
    می توانید از یک تولید کننده بخواهید که محصولاتتان را بفروشد و این به فالویرهای شما بستگی دارد.
  • می توانید برای خیریه های مختلف کسب مبالغ کنید و ازین طریق هم می توانید در کسب فالویرها موفق باشید و هم در راستای رسالتهای اجتماعی و فردی گام بردارید.
  • وقتی می خواهیم پروژه را استارت بزنیم باید از تولید کنندگان محتوا کمک بگیریم ، چون مساله فقط فروش محصول نیست.
  • چگونه می توانیم در صنایع استراتژیک تولید محتوا داشته باشیم؟ در این راستا استفاده از هشتگ مهم است که مرتبط با محتوا باشد و می توانید مخاطبان خاص خو را به سمت کار خود  سوق دهید همچنین موقعیت جغرافیایی کمک می کند که شناخته شوید پس توجه به موقعیت جغرافیای خیلی مهم است در تولید هشتگ ها، حتی می توانید هشتگهای خود را بسازید و طبقه بندی کنید که هشتگها برای کدام پست ها مفید بوده یا اصلا تاثیری نداشته است.
  • حدود ده هشتگ برای یک پست کافی است و نرم افزارهای بسیاری هستند که می توانند مشخص کنید که آیا هشتگ مناسب و مرتبط هست یا نه یا حتی موتور جستجوی اینستاگرام هم می تواند کمک کند که هر هشتگ چند بار دیده شده است.
  • اینستا بر می گردد به خلق محتوا؛ اما باید بدانیم که ۵۰ درصد  دیگر ماجرا گرام است یعنی ارتباط بین افراد و به اشتراک گذاری داده ها.
  • اگر کپشنها طولانی تر باشد افراد بیشتری درگیر پست شما می شوند، اگر محتواهایی که قابل سیو شدن توسط بازدید کنندگان باشد تولید کنید بسیار عالی است در این راستا تلاش کنید تعداد عکسها را افزایش و کپشن طولانی تر باشد تا افراد بیشتری را درگیر کند.
  • می توانید یک کامیونیتی و اجتماع واقعی در اینستاگرام ایجاد کنید تا تعاملات بین خود و دیگران را افزایش دهید. در فضای اینترنتی در مورد دیجیتالی شدن حرف می زنیم پس سعی کنید یک وب سایت داشته باشید و یک ارتباط قوی بین وب سایت   و شبکه های اجتماعی خود برقرار کنید.
  • نکته دیگر استفاده از ویدیو است که تحول ایجاد می کند وتبدیل شده به تلویزیون اینستاگرام ، پس اگر ویدیوهای خوبی تولید و روی igtv قرار دهید اثر گذار است.
  • به گفته وی از طرف دیگر تعامل با فالویرها مهم است پس از آنها بپرسید که به چه محتوایی نیاز دارند به نوعی یک نوع مشارکت رسانه ای ایجاد کنید و هر از گاهی نظر سنجی داشته باشید.
  • استراتژی “فالو بک” مهم است و اینکه از فالو برخی اکانتها جلوگیری کنید.
  • ضمن اینکه مستمر و پایدار در اینستاگرام فعال باشید نه نامنظم چرا که الگوریتم اینستاگرام عاشق محتواهای لایوو پیوسته است.
  • در استوری ها تمام شاخص ها تجمیع می شود از جمله هشتگ ، استیکر و.. بنابراین سعی کنید از ظرفیت استوری به خوبی بهره برید.
  • گام بعدی دیدن و احساس کردن است اگر اکانت شما به واسطه تعیین موقعیت جغرافیایی و هشتگ های موثر متعادل باشد اشخاص عاشق اکانت شما می شوندپس مساله فقط طرح محتوا نیست بلکه تعادل در پیج هم مهم است.
  • گام بعدی تحلیل های آماری است که متوجه شوید پست های شماچقدر دیده شده اند، مساله فقط تولید محتوا نیست بلکه اشتراک گذاری آن هم مهم است
    از طرف دیگر شناسایی تولید کنندگان محتوا مهم است.

/پایگاه خبری بانکداری الکترونیک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول