سواد فضای مجازی ضرورتی برای همه

اهمیت سواد فضای مجازی با توجه به گستردگی آن در زندگی امروز بر کسی پوشیده نیست. اهمیت این موضوع آنجایی دوچندان می‌شود که دشمنان انقلاب اسلامی فضای مجازی را مسیر مناسبی برای رسیدن به اهداف استکباری خود می‌دانند. تولید و تزریق مطالب و تحلیل‌های نادرست در همه حوزه‌ها برای اقشار مختلف جامعه ازجمله فعالیت‌های است که دشمنان ایران اسلامی با بهره‌گیری از فضای مجازی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

از اساتید کارآمد و بنام گرفته تا جوانان و نوجوانان در این هماورد نرم حضور دارند. سازمان سراج نیز به‌عنوان یک مجموعه انقلابی و تخصصی در این عرصه فعالیت دارد.

دفتر این سازمان از سال 95 فعالیت خود را در استان قزوین آغاز و در این مدت دستاوردهای قائل توجهی نیز داشته است. حامد کبودوند مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان قزوین در گفت گو با خبرنگار تسنیم در خصوص رویکرد این سازمان با بیان اینکه سراج یک مجموعه مردم‌نهاد است عنوان داشت: رویکرد این سازمان پشتیبانی، توانمندسازی و حمایت از فعالان فضای مجازی است و همه‌کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند مخاطبین این سازمان هستند.

مسئول سازمان سراج استان قزوین در خصوص حوزه‌های فعالیت این سازمان ضمن برشمردن حوزه شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های برتر، گرافیک و پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای موبایل و سواد فضای مجازی بابیان اینکه دغدغه ما آرمان‌های انقلاب اسلامی است افزود: ما هیچ‌گونه محدودیتی در خصوص همکاری و تعامل با افراد، سازمان‌های دولتی و بخش‌های خصوص در این راستا نداریم.

کبودوند مسئول سازمان سراج استان قزوین در ادامه در خصوص فعالیت‌های سراج بیان داشت:

  • برگزاری دوره تربیت مربی برای بیش از 450 نفر و آموزش سواد فضای مجازی برای 200 نفر همچنین حمایت از گروه‌ها و استودیوهای بازی‌سازی و تشکیل گروه‌های برنامه‌نویس در حوزه اندروید بخشی از برنامه‌های ما بوده است.
  • سواد فضای مجازی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای همه‌کسانی است که در عصر اطلاعات و ارتباطات زندگی می‌کنند. این ضرورت مختص سن یا قشری از جامعه نیست.
  • اگر مردم و مسئولین از سواد مجازی برخوردار نباشند در تحلیل دچار مشکل می‌شوند تصمیم و انتخاب نادرست در انتظار آن‌ها است.
  • بسیاری از مدیران سازمان‌ها و مراکز دولتی به اهمیت سواد فضای مجازی پی برده و به درخواستشان دوره‌های سواد مجازی توسط سراج برای آن‌ها برگزارشده است. کسانی که علاقه‌مند به اطلاع از برنامه‌های سراج هستند می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به آدرس seraj.ir در جریان اخبار و اقدامات سازمان فضای مجازی سراج استان قزوین قرار بگیرند.

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول