امریکا گران‌ترین اینترنت جهان را دارد

رابطه میان قیمت پهنای باند در یک کشور با کیفیت اینترنت همان کشور ممکن است 180 درجه تفاوت داشته باشد. کمتر کسی پیدا میشود که از وضعیت اینترنت کشورمان در حال حاضر رضایت کاملی داشته باشد. خصوصا با مقایسه کیفیت اینترنت خود با دیگر کشورها، این مسئله ناامیدکننده‌تر میشود. با این حال از نظر نرخ پهنای باند، وضعیت ایران در مقیاس جهانی مناسب است. کشورهای توسعه یافته همانند ایالات متحده با اینکه از لحاظ کیفیت اینترنت جایگاه بسیار بالاتری نسبت به کشور ما قرار دارند، اما از لحاظ نرخ پهنای باند، اوضاع کاملا فرق میکند. شاید تصور کنید قیمت اینترنت در این گران و در امریکا ارزان است در حالیکه کاملا این قضیه برعکس است.

طبق اطلاعاتی که از وب سایت انگلیسی Cable.co.uk به دست آمده و نرخ پهنای باند اینترنت در کشورهای جهان با یکدیگر مقایسه شده‌اند، مشخص شده است که قیمت پهنای باند اینترنت در امریکا گران‌تر از 118 کشور دیگر در جهان است. میانگین قیمت پهنای باند ثابت در ایالات متحده ماهانه 50 دلار است. حداقل قیمت پهنای باند در امریکا ماهانه 18 دلار و حداکثر قیمت 299 دلار است و با وجود کاهش نرخ 17.69 دلاری پهنای باند در این کشور، جایگاه امریکا از این حیث با سقوط 14 پله‌ای از سال 2019 تاکنون مواجه شده است. جایگاه امریکا در جدول ارزان‌ترین نرخ پهنای باند اینترنت در دنیا، رتبه 119 است. به گفته وب سایت Cable، در حالی که دسترسی گسترده به پهنای باند در امریکا امکان‌پذیر است و تقاضا نیز فراوان می‌باشد، فقدان رقابت در بازار باعث شده آمریکایی‌ها مبلغ بیشتری را برای اینترنت نسبت دیگر کشورهای جهان پرداخت کنند. در حالی که قیمت پهنای باند در کانادا منطقی‌تر است. میانگین قیمت پهنای باند در این کشور 34.86 دلار در ماه است که باعث شده جایگاه کانادا در جدول، از رتبه 86 به 69 تغییر پیدا کند.

اما فکر میکنید ارزان‌ترین قیمت پهنای باند متعلق به کدام کشور باشد؟ در صورتی که خواهان پائین‌ترین قیمت اینترنت هستید باید به کشور سوریه بروید. میانگین قیمت پهنای باند در سوریه به ازای هر ماه 6.60 دلار است و حداقل قیمت ماهانه اینترنت در این کشور تنها 2.52 دلار می‌باشد. البته به هیچ عنوان نمیتوانید روی سرعت بالای اینترنت این کشور حساب کنید چون اصلا خبری از سرعت بالا نیست. میانگین سرعت اینترنت سوریه فقط 0.9 مگابایت بر ثانیه است. در واقع علت قیمت پائین اینترنت در سوریه، ارزش پول پائین این کشور نسبت به سایر کشورهای جهان است که به دلیل درگیری این کشور با جنگ و شورش و مسائل این چنینی اتفاق افتاده است. از دیگر کشورهایی که ارزان قیمت اینترنت در جهان را دارند، باید به ایران، روسیه، اوکراین، رومانی و بلاروس اشاره کرد. قیمت اینترنت در همه این کشورها به طور میانگین ماهانه بین 5 تا 25 دلار است.

در سمت دیگر، کشور آفریقایی اریتره، با میانگین قیمت اینترنت 2666 دلار در هر ماه، گران‌ترین اینترنت جهان را دارد. حداکثر قیمت یک بسته ماهانه اینترنت در این کشور به 15051 دلار میرسد. موریتانی، جزایر تورکس و کایکوس، لائوس و یمن از دیگر کشورها با گران‌ترین نرخ اینترنت در جهان هستند. مسائل سیاسی، فروپاشی اقتصادی و جنگ از مهم‌ترین علل گرانی فوق العاده زیاد اینترنت در کشورهای یاد شده هستند.

/وبسایت مجله سخت افزار/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول