کارگاه آموزشی ارتقاء سواد رسانه ای فضای مجازی برگزار شد

سرهنگ مرتضی عسگری رییس پلیس فتا استان چهار محال و بختیاری ضمن حضور در کارگاه آموزشی آشنایی با تهدیدات فضای مجازی و ارتقاء سواد رسانه ای دراتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری:

  • ارتقا سواد رسانه ای در استفاده از فضای مجازی، تضمین کننده افزایش امنیت کاربران در استفاده از این فضا است.
  • استقبال روزافزون کاربران و گستردگی فضای مجازی در ابعاد مختلف افزایش آسیب های اجتماعی نوپدید را به همراه داشته است. داشتن سواد رسانه ای می تواند نقش موثری درکاهش این نوع آسیبها و استفاده نقادانه و هوشمندانه از فضای مجازی داشته باشد.
  • بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و آسیب قرار می گیرند کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی کنند.
  • دغدغه ارتقای سواد رسانه ای باید عمومی باشد والدین، فرزندان و به طور کلی خانواده ها، سازمانها، نظام های آموزشی ،دولت و… همگی در این حوزه احساس نیاز و وظیفه کنند، باید مسئولانه تر از گذشته در فضای مجازی حضور یافت و به ایفای نقش پرداخت تا ضمن مصون ماندن از تأثیرات منفی احتمالی، از مزایا و اثرات مثبت آن نیز بهره گرفت.
  • طی سال های اخیر پلیس فتا گام های زیادی برای ارتقاء سواد رسانه ای کاربران در استفاده از فضای مجازی برداشته است و یکی از اقدامات این حوزه ارایه آموزش های به روز در استفاده از فضای مجازی در سایت پلیس فتا و اطلاع رسانی های عمومی در فضای مجازی است.

/سایت پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول