برگزاری همایش آسیب‌های فضای مجازی در دانشگاه امام علی(ع)

 کارشناس پلیس فتا تهران بزرگ در همایشی با عنوان آسیب‌های فضای مجازی که در دانشگاه امام علی(ع) تهران برگزار شده بود، گفت:

  • امروزه شبکه‌های اجتماعی به صورت فراگیر در جوامع رواج پیدا کرده است؛ این شبکه‌های اجتماعی علاوه بر فواید زیادی که برای افراد جامعه دارند، آسیب‌ها و مضراتی نیز به دنبال خود دارند.
  • به دلیل ویژگی‌های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، بسیاری از والدین فرصت، امکان و یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربردهای آن را به دست نیاورده‌اند و عدم آشنایی مناسب آنها با این فضا و در مقابل استفاده بی رویه و روزمره نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از این فضا باعث شده است که یک فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود و آنها بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایت‌های مختلف در این فضا دسترسی یافته و بعضاً به دلیل ویژگی‌های سنی و شخصیتی و کنجکاوی‌های خود متاثر از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت شوند.
  • بیشترین گروه سنی که در معرض آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی قرار دارند نوجوانان و جوانان هستند که والدین می‌بایست برای جلوگیری از این آسیب‌ها، راه کار مناسبی را پیدا کنند، بهترین راه برای مقابله با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های نوین ؛ بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها می‌باشد.
  • سواد رسانه‌ای به زبان ساده عبارت است از آشنایی کامل با شگردهای رسانه‌ها و مجموعه‏ مهارت‌هایی که شهروندان برای مواجهه با رسانه‌های جدید لازم است بیاموزند.

/سایت پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول