آموزش گرفتن تیک آبی اینستاگرام

امروزه شبکه های اجتماعی به بخشی جدانشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. با توجه به فراگیری شبکه های اجتماعی در میان مردم و حضور بسیاری از افراد و سازمان‌های رسمی در این فضا، تشخیص اکانت‌های عادی از رسمی همواره یک مشکل اساسی در پلتفرم‌های مختلف مثل Instagram بوده است؛ مشکلی که البته حالا با نشان تاییدیه اینستاگرام تا حد زیادی حل شده است.

تیک آبی یا نشان تایید اینستاگرام به چه معناست؟

تاییدیه اینستاگرام یعنی تعیین اکانت اینستاگرام شما به عنوان «حضور معتبر یک شخص، سلبریتی یا برند جهانی مشهور.» اکانتی که توسط اینستاگرام تایید شده باشد، نشان تایید یا Verified Badge را دریافت می‌کند؛ یک نشان آبی با یک تیک سفیدرنگ در وسط آن که درست بعد از نام کاربری شما نمایش داده می‌شود. این مهم نیست که حساب شما شخصی باشد یا از نوع تجاری؛ هر کسی با طی کردن مراحلی مشخص می‌تواند برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام درخواست دهد.

Verified Badge

تیک آبی به مردم کمک می‌کند اکانت‌های تقلبی را از اصلی و رسمی تشخیص داده و به راحتی افراد و برندهایی را که می‌خواهند، دنبال کنند. این تیک آبی علاوه بر پروفایل، در نتایج جستجوی اینستاگرام نیز نمایش داده می‌شود. با این ویژگی، مردم مطمئن می‌شوند که اکانت‌هایی که می‌خواهند فالو کنند، واقعا رسمی هستند.

برای مثال، با وجود این تیک، در یک لحظه می‌توان اکانت یک سلبریتی را از یک اکانت جعلی تشخیص داد. جدای از آن، این تیک حالا به یک سمبل نیز تبدیل شده است. به هر صورت خود اینستاگرام می‌گوید نشان تاییدیه، مدرکی‌ست که نشان می‌دهد شما برند یا «شخصی برجسته» و مشهور هستید.

چه کسی واجد شرایط گرفتن تیک آبی اینستاگرام است؟

گرفتن نشان تایید اینستاگرام آنقدرها هم که فکر می‌کنید، آسان نیست.

اینستاگرام این نشان را به افرادی می‌دهد که فکر می‌کند «مورد علاقه عموم» هستند. افزون بر این، شما باید یک فرد مشهور، سلبریتی یا برند جهانی باشید.

افرادی که این نشان را می‌خواهند، باید به شرایط خدمات این پلتفرم و دستورالعمل‌های آن پایبند باشند. همچنین مطابق با توضیحات رسمی اینستاگرام، اکانت شما باید شرایط زیر را هم داشته باشد:

  • معتبر. شما باید کسی باشید که می‌گویید؛ یعنی یک شخص واقعی، کسب‌وکار ثبت‌شده یا برند.
  • منحصربه‌فرد. فقط یک اکانت به ازای هر شخص یا کسب‌وکار می‌تواند نشان تایید اینستاگرام را داشته باشد (با استثنائاتی برای اکانت‌هایی که مختص زبان‌های مخلتف هستند. اینستاگرام می‌گوید سایت‌های محبوب کلی را تایید نمی‌کند. پیج طرفداران افراد یا برندها نیز شامل این ویژگی نمی‌شوند.
  • عمومی. اگر می‌‌خواهید اکانت اینستاگرام شما تایید شود، حتما باید وضعیت پروفایل شما در حالت عمومی باشد. اگرچه برخی برندها حساب کاربری خصوصی را ترجیح داده‌اند، اما این گروه مشمول تاییدیه اینستاگرام نمی‌شوند.
  • کامل. پیج شما باید کامل باشد و در آن بتوان بیوگرافی، عکس پروفایل و حداقل یک پست را پیدا کرد.
  • شهرت. مجددا، اینستاگرام تاکید می‌کند که حساب‌های کاربری تاییدشده باید «نشانگر یک برند یا فرد شناخته‌شده که جستجویی بالایی دارد، باشند.»

اگر پیش از این نشان تایید را در فیسبوک دریافت کرده باشید، به این معنا نیست که واجد شرایط گرفتن تیک آبی اینستاگرام نیز خواهید بود. گفتنی‌ست گرفتن تیک آبی فیسبوک به مراتب آسان‌تر است.

با اینکه فیسبوک سازمان‌ها و کسب‌وکارهای کوچک را هم تایید می‌کند، اینستاگرام می‌گوید نشان تایید یا همان تیک آبی فقط به حساب‌های کاربری «برجسته» که «مورد مقبولیت عموم» هستند و «احتمال جعل شدن آنها بالاست،» اعطا خواهد شد.

چگونه برای پیچ رسمی اینستاگرام و تیک آبی اینستاگرام درخواست بدهیم؟

خبر خوب این است که فرآیند درخواست نشان تایید اینستاگرام، بسیار ساده است. در ادامه، روش انجام این کار را به صورت دقیق تشریح خواهیم کرد.

قدم اول: ورود به حساب کاربری

فرآیند درخواست نشان تایید اینستاگرام از داخل خود نرم افزار انجام می‌پذیرد. بدین منظور، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید. اگر چند اکانت دارید، مطمئن شوید اکانت درست را انتخاب کرده‌اید.

قدم دوم: درخواست تاییدیه

بعد از ورود، از گوشه سمت راست پروفایل خود وارد منو شوید:

در این مرحله باید روی علامت چرخ‌دنده یا همان تنظیمات در پایین صفحه ضربه بزنید:

Account را انتخاب کنید:

روی Request Verification ضربه بزنید:

قدم سوم: تایید هویت

۱٫ بعد از انتخاب نام اکانت اینستاگرام، باید سایر بخش‌های درخواستی را هم تکمیل کنید:

  • نام کامل: نام کامل و قانونی شما؛ همان‌گونه که در کارت شناسایی دولتی شما نیز درج شده است.
  • شهرت: این بخش می‌تواند نام شما یا نام کمپانی شما باشد. از نامی استفاده کنید که عموما مردم، شما را با آن می‌شناسند. برای مثال، اگر معمولا شما را با اسمی مستعار به جای نام خانوادگی واقعی‌تان می‌شناسند، همان را در این قسمت وارد کنید.
  • دسته‌بندی: شما می‌توانید یکی از دسته‌های اخبار/رسانه، ورزش، دولت/سیاست، موسیقی، فشن و مد، سرگرمی، بلاگر/اینفلوئنسر، کسب‌وکار/برند/نهاد یا موارد دیگر را انتخاب کنید. سعی کنید مرتبط‌ترین دسته‌بندی را متناسب با فعالیت خود در اینستاگرام انتخاب کنید.

۲٫ در این مرحله باید تصویر کارت شناسایی دولتی یا یک سند تجاری رسمی را آپلود کرد. برای اشخاص، استفاده از گواهینامه رانندگی، پاسپورت یا کارت شناسایی دولتی امکان‌پذیر است. برای کسب‌وکارها، شما می‌توانید از یکی از صورت‌حساب‌های رسمی با نام شرکت، سند بازگشت مالیات یا اسناد دیگر استفاده کنید. حتما مطمئن شوید که نام سند شما باید با نامی که بالاتر وارد کرده‌اید، یکسان باشد.

۳٫ گزینه Send را ارسال کنید.

به محض لمس گزینه ارسال، اینستاگرام درخواست شما برای دریافت نشان تایید را بررسی خواهد کرد. به علاوه، آنها فاکتورهای دیگری مثل «اعتبار، منحصربه‌فرد بودن، برجستگی و کامل بودن» اکانت شما را نیز بررسی خواهند کرد.

پس از بررسی درخواست، اینستاگرام شما را از تایید شدن یا نشدن درخواست‌تان مطلع خواهد کرد. شما پیام مربوطه را در نوتیفیکیشن‌ها اینستاگرام مشاهده خواهید کرد، اما نباید به‌سرعت منتظر پاسخ باشید. هیچ تاریخ و جدول زمانی مشخصی برای بررسی درخواست شما وجود ندارد، اما حداقل چند روز برای بررسی درخواست طول می‌کشد.

به یاد داشته باشید که اینستاگرام برای تایید اکانت، هیچ‌وقت هیچ پولی را درخواست نمی‌کند و آنها هیچ ایمیلی را در مورد درخواست ایمیل شما برای‌تان ارسال نخواهند کرد. اگر از شما درخواست پول شد یا ایمیلی مبنی بر ارسال اطلاعات بیشتر دریافت کردید، کسی قصد کلاه‌برداری از شما را دارد.

بایدها و نبایدهای گرفتن نشان تایید اینستاگرام

حالا می‌خواهیم در مورد بخش سخت‌تر ماجرا صحبت کنیم. هر کسی می‌تواند برای گرفتن نشان تایید اینستاگرام درخواست دهد. اما خط‌مشی اینستاگرام در این مورد بسیار روشن است:

«درخواست دادن برای گرفتن نشان تایید، تضمین نمی‌کند که اکانت شما تایید خواهد شد.»

در ادامه، در مورد بایدها و نبایدها هنگام گرفتن نشان تایید اینستاگرام سخن خواهیم گفت.

بیوگرافی عالی

پروفایل کامل، یکی از فاکتورهایی است که اینستاگرام هنگام اعطای نشان تایید به آن توجه می‌کند. مطمئن شوید که تمام بخش‌های بیوگرافی اینستاگرام را با اطلاعات مرتبط و دقیق در مورد خودتان یا کسب‌وکارتان تکمیل کرده‌اید.

راستگو باشید

مطمئن شوید که در کلیه مراحل دریافت تاییدیه اینستاگرام، اطلاعات دقیق و درست را وارد می‌کنید. برای این کار از نام واقعی خودتان استفاده کنید و سراغ دسته‌ای بروید که بیشترین تناسب را با اکانت شما داشته باشد. مهم‌تر از آن، برای تایید هویت خود بهتر است از یک سند واقعی استفاده کنید.

دلیل این موضوع هم روشن است؛ اینکه شما قصد ندارید سیستم را دور بزنید. در این مورد، اینستاگرام این‌چنین می‌گوید:

اگر شما در فرآیند تایید حساب کاربری اطلاعات غلط یا گمراه‌کننده‌ای ارائه کنید، ما نشان تایید شما را حذف خواهیم کرد و این اتفاق حتی می‌تواند به حذف حساب کاربری شما نیز منتهی شود.

به‌موقع و خبرساز باشید

اینستاگرام تمام درخواست‌های گرفتن تیک آبی را به صورت دستی بررسی می‌کند. یکی از فاکتورهایی که کارمندان اینستاگرام بررسی می‌کنند، این است که آیا به نام کاربر مورد نظر در منابع خبری مختلف اشاره شده است یا نه. اما چگونه می‌توان مورد توجه منابع خبری قرار گرفت؟

اگر شما چیزی ارزشمند و خبرساز دارید، یک بیانه خبری بدهید یا سعی کنید با ارائه اطلاعاتی کامل در مورد خود، با نهادهای خبری محلی ارتباط برقرار کنید. اگر پیش از این نام شما در هیچ‌یک از رسانه‌های خبری اعلام نشده است، همکاری با یکی از خبرگزاری‌های محلی می‌تواند بهترین کار باشد. با این کار، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. همچنین در قالب یک بخش خبری در سایت یا وبلاگ خود می‌توانید تمام استوری‌های مرتبط را برای ارائه اطلاعات اضافی نشر دهید.

بیرون از اینستاگرام هم فعالیت کنید

حتی اگر تعداد فالوئرهای اینستاگرام شما بالا باشد، اگر بیرون از فضای اینستاگرام فعالیت نداشته باشید، به سختی می‌توان شما را فردی «مشهور» تلقی کرد. اگر کارمندان اینستاگرام در خلال فرآیند تایید کردن حساب کاربری شما نام‌تان را در گوگل جستجو کنند، چه چیزی پیدا خواهند کرد؟

مطمئن شوید وب‌سایت یا وبلاگ شما برای نمایش در نتایج جستجو به اندازه کافی بهینه شده هست. برای حضور بیشتر در فضای آنلاین برای سئو سایت برنامه ریزی کنید و همچنین می‌توانید کارهای دیگری مثل انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر را امتحان کنید، خصوصا اگر آنها استارتاپ‌ های مشهور یا مهمی در حوزه کاری مرتبط با شما باشند.

مرتبا پست ارسال کنید

مطابق با دستورالعمل‌ها، شما باید حداقل یک پست برای تایید شدن اکانت خود داشته باشید. اما حقیقتا وقتی که فقط یک پست داشته باشید، نباید برای گرفتن نشان تایید درخواست دهید.

یک اکانت غیر فعال، گزینه مناسبی برای گرفتن نشان تایید نیست. برای افزایش شانس گرفتن تیک آبی اینستاگرام، مطمئن شوید که مرتبا در حال ارسال پست‌های جدید هستید.

تعداد فالوئرهای خود را افزایش دهید

دیگر مثل گذشته، تعداد فالوئرها برای تایید شدن حساب کاربری شما ملاک نیست. با این حال، فراموش نکنید که یکی از پیش‌نیازهای گرفتن تیک آبی اینستاگرام، «مشهور بودن» است؛ با این تفاسیر، تعداد فالوئرها یک شاخص مهم محسوب می‌شود.

یکی دیگر از فاکتورهایی که اینستاگرام در نظر می‌گیرد، صفحات جعلی به نام شما هستند. مسلما هیچ کسی، اکانتی که تعداد اندکی فالوئر داشته باشد را جعل نمی‌کند. به بیان دیگر، هر چقدر اکانت شما بزرگتر باشد، شانس جعل هویت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

در بیوگرافی خود به کانال‌های موجود در دیگر شبکه‌های اجتماعی لینک ندهید

در بیوگرافی اینستاگرام نباید لینک اکانت‌های دیگر خود در سایر شبکه‌های اجتماعی را قرار دهید. افزون بر این، در بیوگرافی اینستاگرام نباید از کاربران بخواهید که شما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

اینستاگرام می‌گوید پروفایل‌هایی که «لینک «اضافه کردن من» یا “add me” سایر رسانه‌های اجتماعی را داشته باشند» تایید نخواهد کرد.

برای ثبت درخواست از سرویس شخص ثالث استفاده نکنید

توصیه می‌کنیم برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام، فقط مراحلی را دنبال کنید که بالاتر ذکر کردیم.

اینستاگرام می‌گوید درخواست‌هایی که از طریق اپلیکیشن‌ها یا روش‌های متفرقه ثبت شده باشد را تایید نخواهد کرد. در فضای مجازی، کلاهبرداران بسیاری هستند که با فروش تاییدیه اینستاگرام، از این راه کسب درآمد می‌کنند. سعی کنید در دام این افراد گرفتار نشوید.

اگر درخواست شما تایید نشد، دلسرد نشوید

اگر درخواست شما در مرحله اول رد شد، نیازی به نگرانی نیست؛ وضعیت پروفایل خود را بهبود بخشید و به دنبال مخاطبان بیشتر باشید. پس از اعمال تغییرات لازم و جذب مخاطبان بیشتر، تلاش دوباره هیچ ضرری ندارد. ۳۰ روز پس از رد درخواست اولیه می‌توان مجددا برای گرفتن تیک آبی اقدام کرد.

حفظ نشان تایید بعد از گرفتن آن

بعد از گرفتن نشان تایید، هیچ کسی دوست ندارد آن را از دست بدهد. این یعنی شما هم‌چنان باید به قوانین و دستورالعمل‌های اعلام‌شده توسط اینستاگرام پایبند باشید.

توجه داشته باشید که با فروش نشان یا استفاده از تصویر، بیوگرافی و نام پروفایل برای تبلیغات سرویس‌های دیگر، اینستاگرام ممکن است نشان شما را بگیرد یا حتی حساب کاربری شما را غیر فعال کند؛ پس در حفظ تیک آبی کوشا باشید!

اگر اکانت‌مان تایید نشد، چگونه نشان دهیم که فردی معتبر هستیم؟

اگرچه دریافت تیک آبی تنها راه نشان دادن اعتبار در اینستاگرام نیست، اما در ادامه نکاتی را از زبان خود اینستاگرام بیان می‌کنیم که با در پیش گرفتن آنها می‌توان شانس دریافت نشان تایید یا همان Verified Badge را افزایش داد.

لینک دادن از دیگر منابع رسمی

مدیران این پلتفرم اجتماعی پیشنهاد می‌دهند که از دیگر منابع رسمی مثل وب‌سایت شما، صفحه فیسبوک شما یا اکانت توییتر و یوتیوب شما به پروفایل اینستاگرام خود لینک بدهید. این کار به‌خصوص وقتی که اکانت شما در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز تایید شده باشد، کمک بسزایی به شما خواهد کرد.

اما به یاد داشته باشید: در بخش بیوگرافی نباید لینک هیچ‌یک از دیگر شبکه‌های اجتماعی را قرار داد.

استفاده موثر از بیوگرافی

پیش از این گفتیم که بیوگرافی شما باید کامل و موثر باشد تا شانس دریافت نشان تایید اینستاگرام افزایش پیدا کند. با این وجود، حتی اگر شما نتوانید تیک آبی را دریافت کنید، وجود توضیحات کامل در بخش بیوگرافی به نوعی نشانگر اعتبار و واقعی بودن شما خواهد بود.

اینستاگرام می‌گوید شما باید از بیوگرافی خود به منظور «توضیح بیشتر برای مشتریان بالقوه در مورد کسب‌وکار خود» استفاده کنید.

نشان دادن پشت صحنه از طریق استوری

استوری های اینستاگرام، این شانس را به شما می‌دهند که کاربران را بیشتر با پشت پرده فعالیت‌های برند خود آشنا کنید. همچنین با این کار، فالوئرهای شما می‌توانند به صورت درلحظه با کمپانی شما و اتفاقات آن آشنا شوند.

مسلما جعل این نوع از معرفی برند برای سودجویان دشوار خواهد بود. به همین جهت هم هست که اینستاگرام می‌گوید استفاده درست از استوری و نمایش پشت صحنه فعالیت‌های کسب‌وکارها، اعتبار آنهار را تقویت می‌کند.

تعامل با فالوئرها

تعامل با فالوئرها همیشه یک سیگنال خوب برای تایید اعتبار کانال‌های اجتماعی است. برای برجسته‌تر شدن اعتبار‌تان، اینستاگرام توصیه می‌کند که مشتریان خود را برای تگ کردن کسب‌وکارتان تشویق کنید. با این کار، «مردم می‌توانند پست‌های مشتریان مختلفی را ببینید که در حال استفاده از سرویس یا محصول شما هستند.»

/مجله ویرلان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول