قوانین جدید فیس‌بوک برای ویدیوهای جعلی

کمپانی فیس‌بوک در راستای افزایش امنیت پلتفرم خود قوانین جدیدی را به اجرا در آورد کرد که استفاده از ویدیوهای دیپ فیک یا جعل عمیق را در این شبکه اجتماعی ممنوع می‌کنند.

به گزارش وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، سیاست جدید فیس‌بوک در رابطه با ممنوعیت انتشار دیپ فیک در این شبکه اجتماعی ویدیوهایی را هدف قرار داده است که با استفاده از هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی به‌گونه‌ای ویرایش شده‌اند که کاربر عادی نمی‌تواند جعلی یا واقعی بودن آن را تشخیص بدهد.

گزارش‌های به‌دست‌آمده از واشنگتن‌پست حاکی از آن است که فیس‌بوک این قوانین را قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ارائه کرده است تا از این طریق بتواند از انتشار اطلاعات غلط در این شبکه اجتماعی جلوگیری کند.
با این‌ حال فیس‌بوک نمی‌توانند به‌صورت واقعی از شر همه ویدیوهای جعلی در این شبکه اجتماعی خلاص شود.

 البته این قوانین جدید فیلم‌هایی که با هدف طنز و تمسخر ویرایش شده‌اند را شامل نمی‌شود. همچنین این قانون به حذف ویدیوهای ویرایش شده با استفاده از نرم‌افزارهای بدوی نمی‌شود.
البته فیس‌بوک اعلام کرده است که هنوز هم می‌تواند این ویدیوهای جعلی کم‌اهمیت را بررسی کرده و از گسترش آنها در بخش خبرخوان جلوگیری کند و در صورتی‌که به‌عنوان تبلیغ اجرا شوند به‌کلی آنها را حذف کند.
این شبکه اجتماعی توضیح می‌دهد که رویکرد در پیش گرفته شده این شبکه اجتماعی برای استراتژی کلی این سازمان ضروری است.
در اطلاعیه این قوانین جدید آمده است که: «اگر ما به‌سادگی تمامی ویدیوهایی که توسط حق شناسان جعلی شناخته شده است را پاک می‌کردیم آن ویدیو می‌توانست در جای دیگر اینترنت یا اکوسیستم شبکه اجتماعی در دسترس باشد. ما با رها کردن آنها و زدن برچسب جعلی به آنها، محتوا و اطلاعات مهم‌تری را در اختیار مردم می‌گذاریم.»
/ایتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول