درآمدزایی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر شد

در این که اینستاگرام برای فیسبوک یک سرمایه مهم است هیچ شکی نیست، اما تاکنون با خود فکر کرده‌اید که یک پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و فیلم چقدر می‌تواند بزرگ و درآمدزا باشد؟ برای شروع کافیست بدانید درآمد اینستاگرام از تبلیغات در سال گذشته، ۲۰ میلیارد دلار بوده که در مجموع یک چهارم درآمد فیسبوک را تشکیل می‌دهد.

نکته جالب اما اینجاست که اینستاگرام که بیشتر به عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس شناخته می‌شود، درآمدی بیشتر از پلتفرم یوتیوب که محبوب‌ترین پلتفرم ویدیویی در دنیاست دارد. یوتیوب در سال گذشته ۱۵.۱ میلیارد دلار درآمد داشته که ۵ میلیارد دلار کمتر از پلتفرم اشتراگ‌گذاری عکس تحت مالکیت فیسبوک است. البته تفاوتی اساسی میان این دو پلتفرم وجود دارد.

برای مثال یوتیوب درآمد‌های حاصل از تبلیغات خود را با تولید کنندگان محتوا به اشتراک می‌گذارد در حالی که اینستاگرام چنین کاری انجام نمی‌دهد و تنها بخشی از هزینه تجهیزات را در اختیار تولید کنندگان محتوا می‌گذارد که هیچ‌گاه‌ هم به ارقام ۵ رقمی (۱۰ هزار دلار) نمی‌رسد. البته این را هم در نظر بگیرید که پلتفرم‌های ویدویی، هزینه‌های بیشتری برای استریم دارند تا پلتفرم‌های عکس محور مانند اینستاگرام.

فیسبوک در رابطه با درآمد اینستاگرام سکوت اختیار کرده و همچنین در رابطه با تعداد کاربران نیز اطلاعاتی منتشر نکرده است. آخرین باری که این کمپانی تعداد کاربران شبکه اجتماعی محبوب خود را اعلام کرد، حدود یک میلیارد نفر در سال ۲۰۱۸ بود. با این حال می‌توان انتظار داشت که این پلتفرم محبوب درآمد‌های این چنینی نیز داشته باشد، زیرا تبلیغات را می‌توان همه جای این برنامه پیدا کرد.

برای مثال کاربران تبلیغات را میان استوری‌ها و در فید اصلی مشاهده می‌کنند. همچنین با تلاش‌هایی که اینستاگرام به منظور تسهیل فرایند خرید از این پلتفرم انجام داده، باعث شده تا شرکت‌های بزرگ محصولات خود را در ابن شبکه اجتماعی تبلیغ کنند. در هر صورت تمامی این اعداد و ارقام یک چیز را نشان می‌دهند و آن هم این است که اینستاگرام دیگر یک پروژه جانبی برای فیسبوک نبوده و این کمپانی قصد دارد تا در آینده تمرکز بیشتری روی بهبود سوددهی آن کند.
/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول