درخواست مدیرعامل تسلا برای تحریم فیسبوک

ایلان ماسک ، موسس و مدیرعامل تسلا روز گذشته در توییتی و با استفاده از هشتگ #DeleteFaceboo دنبال‌کنندگان خود را به حذف و تحریم شبکه اجتماعی فیسبوک تشویق کرد.
این توییت در پاسخ به پست فیسبوکی «ساشا کوهن» کمدین معروف آمریکایی بود که روز گذشته به رفتارهای انحصارگرایانه فیسبوک اشاره کرد و از دولت خواسته که هدایت این شبکه اجتماعی را از چنگ مارک زاکربرگ در بیاورد.
البته بنیان‌گذار شرکت اسپیس ایکس سابقه انتقاد از فیسبوک در گذشته را در کارنامه خود دارد. او در سال 2018 در توییتی اعلام کرد که به هیچ عنوان از شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده نمی‌کند.
ماسک در خصوص تصمیم به حذف اکانت تسلا و اسپیس‌ایکس از فیسبوک می‌گوید: «این یک تصمیم سیاسی نیست. من این کار را به خاطر اثبات شهامتم به کسی انجام ندادم. فیسبوک حس خوبی به من نمی‌دهد. متاسفم!»
در حالی که فیسبوک با سرعت بالای در حال توسعه و همه‌گیر شدن است و حالا به مرز 2.5 میلیارد کاربر رسیده، اخبار مختلفی شنیده می‌شود که کاربران جوان و نوجوان به استفاده از پلتفرم‌های دیگر علاقه‌‌مند شده‌اند و فیسبوک تنها شبکه‌ اجتماعی محبوب آنها نیست. بسیاری از این کاربران، اینستاگرام را به فیسبوک ترجیح می‌دهند که البته این پلتفرم هم یکی از زیرمجموعه‌های فیسبوک محسوب می‌شود.
ایلان ماسک همچنین در پاسخ به سوال یکی از کاربران درباره اینستاگرام گفت: «به نظرم اینستاگرام مشکلی ندارد. بنابراین تا زمانی که به صورت مستقل فعالیت می‌کند من هم از آن استفاده می‌کنم. من از فیسبوک استفاده نکرده و نمی‌کنم بنابراین فکر نکنید که من فیسبوک را تحریم کرده‌ام چرا که از اول طرفدار آن نبوده‌ام. همچنین شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا هیچ تبلیغی انجام نمی‌دهند و بنابراین حضورشان در فیسبوک خیلی هم اهمیت نداشت.»
/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول